۱۳۹۹-۰۲-۱۷ - ۱۳:۲۵

بورس نزولی ماند

شاخص کل بازار سرمایه که در ساعات ابتدایی معاملات روند صعودی را در پی گرفته و تا مرز ۹۸۰ واحد پیش رفته بود در ساعات میانی معاملات نزولی شد و هرچند در ساعات پایانی کمی روند رو به رشد داشت اما در نهایت با چراغی قرمز به حرکت خود پایان داد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛شاخص کل بازار سرمایه امروز هم مانند دیروز نزولی بود و با ۲۵۹۰ واحد کاهش در رقم ۹۷۷ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۲۲۳۹ واحد نزول و رقم ۳۰۸ هزار و  ۱۳۷ واحد را ثبت کرد.
معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۳۳ هزار و ۸۸ میلیارد ریال ارزش داشت. در بازار امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا و سرمایه‌گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پالایش نفت تهران، معدنی و صنعتی گلگهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.
لیست نمادهای پربیننده بازار نیز از بانک‌های ملت و تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گلوکزان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و پالایش نفت اصفهان تشکیل شده بود.

فرابورس هم نزولی ماند
شاخص کل فرابورس همانند بورس کاهش یافت و با ۱۶ واحد نزول رقم ۱۱ هزار و ۱۴۹ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۶۵۹ هزار معامله به ارزش ۴۸ هزار و ۵۳۳ میلیارد ریال انجام دادند. سهامی ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و توسعه مولد نیروگاهی جهرم نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و پتروشیمی تندگویان، تولید نیروی برق دماوند، گروه توسعه مالی مهرآیندگان و صنایع ماشین‌های اداری ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در فرابورس داشتند. همچنین سهامی ذوب آهن اصفهان، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان، سیمان لار سبزوار، بانک دی، صنایع ماشین‌های اداری ایران، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و س‌. توسعه و عمران استان کرمان نمادهای پربیننده بورس بودند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3974
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما