۱۳۹۹-۰۲-۱۷ - ۱۲:۴۶

رشد ۹۶ درصدی تسهیلات بخش بازرگانی

تسهیلات پرداختی توسط بانک ها و مؤسسات اعتباری به بخش بازرگانی در یازده ماهه ۱۳۹۸ نسبت به یازده ماهه ۱۳۹۷، ۹۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ در یازده ماهه سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش بازرگانی کشور اعطا شده است که این میزان تسهیلات ۱۹.۷ درصد از سهم کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت معدن، مسکن ساختمان، خدمات و بازرگانی را تشکیل می‌دهد.

گفتنی است در یازده ماهه سال ۱۳۹۷ تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش بازرگانی بیش از ۸۲ هزار میلیارد تومان بوده است که این میزان پرداخت تسهیلات در مجموع ۱۲.۷ درصد از کل سهم تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن ساختمان و بازرگانی را تشکیل می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک بخش‌های اقتصادی در ۱۱ ماهه ۱۳۹۸ نسبت به ۱۱ ماهه ۱۳۹۷ در مجموع ۹۶ درصد رشد داشته است.

گفتنی است در ۱۱ ماهه ۱۳۹۸ در مجموع بیش از ۸۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شد و در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۷ نیز بیش از ۶۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده است.

بر این اساس، تسهیلات پرداختی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ از رشد ۲۶.۱ درصدی برخوردار بوده است.

منبع: فارس

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3968
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما