۱۳۹۹-۰۲-۱۰ - ۱۴:۰۲
وزیر اقتصاد:

سهامداران از فروش فوری و شتابزده خودداری کنند

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: با توجه به ارزش بالای سهام، سهامداران خود مدیریت سهام خود را داشته باشند و از فروش آن خودداری کنند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ فرهاد دژ پسند در حاشیه جلسه هیات دولت در اشاره به خبر آزادسازی سهام عدالت گفت: به عنوان کارشناس توسعه ملی از مردمی که نمی‌توانند سهام خود را مدیریت کنند بگویم که از فروش فوری و شتاب زده آن خودداری کنند. زیرا ممکن است تعدادی از افراد سودجو با قیمتی بسیار پایین تر از ارزش واقعی سهام نسبت به خرید این اوراق امتیاز اقدام کنند و این بسیار خطرناک زیرا این سهام ارزشمند است.
وی ادامه داد: با توجه به آنکه این سهام بسته به میزان سهامی که دارند از یک میلیون تومانی تا  ۴۰۰ هزار تومانی متناسب با ارزش آن سهام است. در واقع سود این سهم متناسب با نوسان خواهد بود به خصوص که شرکت‌هایی که در سبد سهام عدالت حضور دارند از شرکت‌های معتبر و قوی هستند.
وی تاکید کرد: خوشحالیم که این آزادسازی صورت گرفته البته طبق دستورالعمل باید آن را به شرکت سرمایه گذاری واگذار کرد و یا خود خانوار آن را مدیریت کند.
دژپسند در پایان گفت: بر اساس این دستورالعمل تعیین می شود که در مرحله اول چند درصد سهام خواهند داشت. بنابراین یک تحول اساسی در دارایی‌های افراد به خصوص در این شرایط که حدود ۵۰ میلیون نفر  در این سهام حضور دارند. معتقدم که فضای نشاط آموزشی در بازار سرمایه به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند که می‌تواند برای کسانی که مایل به پس انداز هستند سهام آنها را به سمت بازار سرمایه هدایت کنیم.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3696
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما