۱۴۰۱-۰۳-۰۵ - ۱۱:۰۱

۷۸ هزار شغل در تعاونی‌ها ایجاد شد

معاون امور تعاون وزیر تعاون گفت:‌سال گذشته ۷۸ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون ایجاد شد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مهدی مسکنی  در مورد اینکه چه تعداد اشتغال توسط بخش تعاون در کشور ایجاد شد، گفت: سال گذشته در قالب طرح‌های مختلف اشتغال ایجاد شده است و آنچه هدف‌گذاری شده بود در بخش تعاون ۷۸ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شد که براساس سامانه‌های موجود ۳۸ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم در تعاونی‌ها ایجاد شده  است.

وی افزود: هدف‌گذاری برای امسال از ۳۸ هزار شغل به رقم ۴۵ هزار فرصت شغلی در سال جاری می‌رسد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون گفت: سال گذشته در مجموع ۷۸ هزار شغل در بخش تعاون و شرکت‌های تعاونی ایجاد شده است.

مسکنی در مورد نقش تعاونی‌ها در سهام عدالت نیز عنوان کرد: در حال حاضر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی فعال هستند و هم‌اکنون انتخابات مجامع آنها به صورت شهرستانی برگزار می‌شود و در حال انجام است.

وی ادامه داد: از قبل از عید ۱۴۰۰ معاون اول رئیس جمهور در مکاتبه‌ای با وزیر کشور خواستار شد استانداری‌ها کمک کنند و تمهیداتی فراهم کنند تا انتخابات هیأت مدیره سهام عدالت به صورت شهرستانی برگزار شود و وزارت کشور نیز این شرایط را فراهم کرده است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون اظهار داشت: در حال حاضر انتخابات شهرستانی شرکت‌های سهام عدالت در برخی شهرها تمام شده و در برخی شهرها نیز در حال برگزاری است.

مسکنی در مورد اینکه انتخابات مرحله استانی و ملی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کی برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خردادماه سال جاری انتخابات شهرستانی تمام شود بعد از آن وارد مرحله اتحادیه سهام عدالت استانی می‌شویم.

وی در مورد اینکه آیا اعضای انتخاب شده باید به تأیید سازمان بورس برسند، گفت: کارگروه مشترکی بین بخش تعاون و سازمان بورس وجود دارد که در این کارگروه وزارت اقتصاد نیز عضو است و بخش تعاون هم حضور دارد و آنچه در انتخابات شهرستانی و ا ستانی برگزار می‌شود براساس مصوبات همین کارگروه سهام عدالت است. تاکنون به نکته‌ای برنخورده‌ایم و در طول مسیر هم اگر مشکلی باشد توسط کارگروه حل و فصل می‌شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون همچنین در مورد نقش تعاون در طرح ملی مسکن عنوان کرد: از هدف ساخت سالانه یک میلیون مسکن در طرح ملی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی سهم  تعاون است که از این میزان ۲۰۰ هزار واحد مسکونی سهم اتاق تعاون به شرکت‌های تعاونی و ۲۰۰ هزار واحد هم در قالب مسکن کارگری ساخته می‌شود.

مسکنی افزود: برای این ۲۰۰ هزار واحد مسکن اساسنامه جدید شرکت‌های تعاونی مسکن تهیه می‌شود که تاکنون چندین جلسه کارشناسی برگزار شده و این اساسنامه ویرایش شده و در حال ابلاغ به استان‌ها برای اجرا به معاونت مسکن وزارت راه و بخش تعاون قرار دارد.

وی گفت: برای واگذاری زمین در طرح ملی مسکن درخواست شده است به محض اینکه واگذاری زمین انجام شود مدل اجرایی آن را تهیه می‌کنیم و طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن در بخش تعاون را دنبال خواهیم کرد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون خاطرنشان کرد:‌ البته هنوز زمین به این تعداد اختصاص نداده‌اند البته در مشهد در چند روز گذشته برای ۲ هزار واحد مسکونی مصوب شد که زمین اختصاص دهند و مدیرعامل شهرهای جدید مصوب کرد که با همکاری فرمانداری گلبهار و مدیر شهر جدید گلبهار تفاهم شد.

مسکنی گفت: همچنین در اردبیل  زمین برای ساخت هزار واحد مسکن کارگری مصوب شد و استاندار تضمین کرد که زمین آن را اختصاص دهد بنابراین طرح ساخت مسکن تعاونی و کارگری خرد خرد جلو می‌رود.

وی افزود: در اتاق تعاون هم کم کم ساخت مسکن کارگری شروع شده و کار به تدریج جلو می‌رود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=34851
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما