۱۴۰۱-۰۲-۳۱ - ۱۱:۴۳

افزایش ۶۳ درصدی صادرات ایران به عمان

نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: در سال ۲۰۲۱ صادرات ایران به عمان ۶۳ درصد رشد داشته است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛شهلا عموری با اشاره به بازدید هیات ایرانی اعزامی به عمان در آستانه سفر رئیس جمهور ایران به این کشور  در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بررسی‌ ها نشان می‌ دهد که حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ از رشد ۵۳ درصدی برخوردار بوده است که این حجم از مبادلات در طول روابط ایران و عمان بی‌سابقه است.

 وی افزود: امکان افزایش حجم مبادلات ایران و عمان وجود دارد و این امر در گرو ایجاد زمینه شناسایی بیشتر ظرفیت‌ های تولیدی و تجاری ایران و عمان است.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: در سال گذشته باتوجه به زیرساخت‌ های ایجاد شده و به پشتوانه حمایت جدی دولت و سازمان توسعه تجارت از بخش خصوصی با همکاری اتاق بازرگانی عمان و اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، حجم مبالات تجاری این دو کشور از ۲۲۱ میلیون دلار در سال ۱۳۹۲ به یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

عموری عنوان کرد: صادرات ایران به عمان از ۱۴۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ به ۷۱۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ و حجم واردات ایران از عمان از ۷۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ به ۶۲۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۱ سهم ایران از بازار عمان ۳.۹ درصد بوده و این درحالی است که در سال ۲۰۲۰ این میزان ۱.۸ درصد بوده است.

نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: برای افزایش هرچه بیشتر مبادلات میان دو کشور نیازمند ایجاد زمینه‌های لازم برای شناسایی بیشتر ظرفیت‌ های تولیدی و تجاری ایران و عمان هستیم. از جمله راهکارهای تحقق این چشم انداز، تبادل هیات‌های تجاری بیشتر و حضور در نمایشگاه‌ های تخصصی این کشورها است.

عموری در پایان گفت: حجم صادرات ایران به عمان در سال ۲۰۲۱ با رشد ۶۳ درصدی همراه بوده و واردات ایران از عمان و یا از طریق این کشور نیز ۴۳ درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=34491
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما