۱۳۹۹-۰۲-۰۳ - ۱۲:۲۲

دلایل گران شدن حبوبات/ پای سودجویان در میان است

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: عرضه قطره چکانی و سودجویی موجب افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت حبوبات در بازار شده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛قاسمعلی حسنی درباه افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت حبوبات در بازار اظهار کرد: واردکنندگانی که از دولت ارز گرفتند کالا را به صورت قطره چکانی به بازار عرضه می‌کنند و فروشندگان نیز در این میان با سودجویی به افزایش قیمت دامن می‌زنند.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه کمبودی از لحاظ حبوبات نداریم، افزود: با توجه به گرم شدن هوا به زودی فصل برداشت محصولات داخلی آغاز می‌شود، همچنین به دلیل کاهش مصرف و سخت شدن نگهداری در هوای گرم قطعا پس از ماه مبارک رمضان قیمت حبوبات کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به واردات حبوبات به کشور گفت: عدس از کشور‌های کانادا و روسیه، نخود از اتیوپی و استرالیا، لوبیا از چین، قیرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان وارد کشور می‌شود و بخشی از بازار را در اختیار دارند.

حسنی با اشاره به عمده‌ترین مشکل در بازار حبوبات تصریح کرد: مشکلی اصلی مربوط به ارز یارانه‌ای است که از طرف دولت به حبوبات اختصاص داده می‌شود است اگر این ارز پرداخت نشود کشور ظرفیت بالایی در تولید دارد و حتی می‌توانیم صادرکننده نیز باشیم، اما ارز ارزان مانع این مسئله است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی بیان کرد: از اریبهشت ۹۷ اعلام کردیم به مواد غذایی ارز یارانه‌ای پرداخت نکنید، اما توجهی به آن نمی‌شود.

حسنی با بیان اینکه کالا به اندازه کافی وجود دارد و فقط سودجویی موجب افزایش قیمت شده است، تاکید کرد: کالا‌ها از ۶ ماه قبل به اندازه کافی وارد شده است و کرونا هیچ تاثیری بر این مسئله ندارد.

 

منبع: میزان

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3393
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما