۱۳۹۹-۰۲-۰۲ - ۱۳:۴۰

در سال ۹۸ چند بنگاه صنعتی راه‌اندازی شد؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در سال ۹۸ برای ۶۴۵۵ بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر شده که زمینه اشتغال ۱۰۶ هزار و ۵۱۴ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛جدیدترین اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در اختیار ایسنا قرار گرفته نشان می‌دهد که در سال گذشته برای ۲۷ هزار و ۹۴۷ بنگاه جواز تاسیس و برای ۶۴۵۵ بنگاه پروانه بهره برداری صادر شده که نسبت به سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۱۴.۲ و ۲.۹ درصد افزایش داشته است.

همچنین سرمایه پیش بینی شده برای پروانه‌های تاسیس معادل ۳۶۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۲۶ درصد افزایش داشته است.

میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در سال ۱۳۹۸ نیز ۶۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبلش ۵.۳ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این اطلاعات پیش بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در سال ۱۳۹۸ صادر شده برای ۶۳۳ هزار و ۳۸۱ نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در سال ۱۳۹۷ با افزایش ۱۴.۲ درصدی مواجه بوده است.

در این میان پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در سال ۱۳۹۸ زمینه اشتغال ۱۰۶ هزار و ۵۱۴ نفر را فراهم کرده که نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۱.۲ درصد کاهش داشته است.

همچنین بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت طی ۱۱ ماهه سال گذشته بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره با ۸۱۲ فقره متعلق به گروه محصولات غذایی و آشامیدنی بوده و متوسط سرمایه گذاری برای راه اندازی یک واحد در این گروه ۱۱۷٫۵ میلیارد ریال بوده است.

بالاترین سرمایه‌گذاری محقق شده در ۱۱ ماهه سال گذشته در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی، بیش از ۹ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان بوده که حدود ۱۷٫۳ درصد از سرمایه گذاری کل کشور را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار ۱۱ ماهه بیشترین اشتغال ایجاد شده نیز در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی با ۱۳ هزار و ۹۷۰ نفر بوده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3346
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما