۱۳۹۹-۰۲-۰۱ - ۱۱:۲۲

هیچ خودروی جدیدی ثبت سفارش نمی‌شود

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت درباره اطلاعیه‌ای مربوط به ثبت سفارش های خودرویی ۱۳۹۹/۰۱/۲۸” که اخیرا در سامانه جامع تجارت منتشر شده، گفت: باز شدن ثبت سفارش خودرو برای ویرایش و اقدامات لازم برای ترخیص خودروهایی است که تاریخ ثبت سفارش و قبض انبار آن‌ها مربوط به قبل از ممنوعیت واردات است و خودروهای فاقد ثبت سفارش را شامل نمی‌شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛۲۸ فروردین ماه اطلاعیه‌ای تحت عنوان “اجرایی شدن تصویب نامه ۱۵۲۶۷۶ت۵۷۳۹۴ مربوط به ثبت سفارش های خودرویی ۱۳۹۹/۰۱/۲۸” در سامانه جامع تجارت منتشر شد که طبق آن امکان ثبت‌سفارش‌های خودرویی موضوع بند ۳ تصویب‌نامه شماره ۱۳۷۱۶۱/ت۵۶۰۲۳ه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۹ تمدید شدند. همچنین در این اطلاعیه جزئیات دیگری ذکر شده که در سایت سامانه جامع تجارت ایران قابل رویت است.

در این باره سعید عباسپور  اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه دولت درباره ثبت سفارش‌های خودرویی، خودروهای دپو شده در گمرک منوط به اینکه تاریخ ثبت سفارش و قبض انبار آن‌ها مربوط به قبل از ممنوعیت واردات خودرو باشد، می‌تواند ترخیص شود و این اطلاعیه نیز مربوط به همین موضوع است.

وی افزود: همچنین خودروهایی که به دلیل داشتن حکم قضایی در گمرک مانده بود، در صورت صدور حکم قضایی ترخیص‌ می‌شوند که تعداد آن‌ها کم است.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا باز شدن ثبت سفارش مربوط به خودروهایی است که قبل از ممنوعیت واردات وارد شده، اما ثبت سفارش نشدند، پاسخ داد: ثبت و سفارش برای ویرایش و اقدامات لازم برای ترخیص است و برای افتتاح نیست. ضمنا خودروهای فاقد ثبت سفارش مشمول این مصوبه نمی‌شوند.

به گفته مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، آخرین مصوبه در این زمینه مربوط به خودروهایی است که قبل از ممنوعیت واردات ثبت سفارش شدند ولی به دلایل مشکلات بانکی،‌ ارزی یا مشکلات دیگر ترخیص نشدند و حالا طبق این مصوبه اجازه ترخیص یافتند.

عباسپور با بیان اینکه در حال حاضر برای هیچ خودرو جدیدی ثبت سفارش انجام نمی‌شود، گفت: ممکن است خودرویی در گمرک باقی مانده باشد، اما چون فاقد ثبت سفارش است ترخیص نمی‌شود، چراکه آخرین مصوبه به ما اجازه ثبت سفارش جدید نداده است.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3269
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما