۱۳۹۹-۰۲-۰۱ - ۸:۰۲

جشنواره فروش اینترنتی اقلام ماه رمضان

قائم مقام وزیر صنعت از برگزاری جشنواره فروش اینترنتی اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تولید اقلام مورد نیاز مردم در ماه رمضان بدون وقفه تولید می شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حسین مدرس خیابانی،قائم مقام وزیر صنعت،در جلسه هماهنگی جشنواره فروش اینترنتی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به طرح فاصله گذاری هوشمند، وزارت صنعت، معدن و تجارت زمینه‌ای را فراهم کرده تا از اسفندماه ۹۸، مردم بتوانند از طریق فروش‌های اینترنتی، نیازهای خود را تامین کرده و در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، مشارکت داشته باشند.

وی افزود: بر این اساس و به دنبال اجرای موفق مرحله اول جشنواره فروش اینترنتی در اسفندماه سال گذشته، مرحله دوم نیز از ۱۶ فروردین ماه آغاز شده و در ادامه، جشنواره فروش اینترنتی ویژه ماه مبارک رمضان با هدف توزیع کالاهای پرمصرف مورد نیاز مردم در این ماه، برگزار خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حرکت کشور به سمت تقویت و توسعه تجارت الکترونیک، تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا باعث تغییر الگوی خرید در کشور شده و جایگاه فروشگاههای اینترنتی را تقویت کرده است؛ به نحوی که بر اساس آمار و ارقام، فروش اینترنتی کالاها پس از شیوع ویروس کرونا حدود ۲۳۰ درصد افزایش یافته که این امر، نشان دهنده رشد توجه مردم نسبت به استفاده از این امکانات است که می بایست با فراهم کردن زیرساخت‌های جدید، از فرصت تقاضای بوجود آمده در این دوره، استفاده کرد و مردم را بیش از پیش، به سمت تجارت الکترونیک ترغیب کرد.

مدرس خیابانی با اعلام موفقیت طرح جشنواره های فروش اینترنتی در سطح کشور به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در واحدهای صنفی سنتی، گفت: در ابتدای کار شاهد جهش موفق و چشمگیر در  حضور اصناف سنتی بودیم که در مرحله دوم، در تلاش برای رفع مشکلات به وجود آمده و کاستی‌های شکل‌گرفته در این حوزه هستیم تا بتوانیم این روند را در کشور به نحو مطلوب‌تری ادامه دهیم؛ به نحوی که برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا با بهره‌گیری از تجربیات مرحله اول و دوم جشنواره فروش اینترنتی، مرحله سوم این جشنواره را بعد از ماه مبارک رمضان با قدرت اجرا کنیم.

*عرضه خرما در شعب فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار

قائم مقام وزیر صمت با تاکید بر ضرورت تسهیل دسترسی مصرف‌کنندگان به اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان اعلام کرد: با همراهی اتحادیه فروشگاههای زنجیره ای و میادین میوه و تره بار، خرما با نرخ مصوب و کیفیت ممتاز در حدود ۲۰۰۰ شعبه فروشگاههای زنجیره ای و ۸۰ غرفه اختصاصی میادین میوه و تره بار عرضه خواهد شد و در عین حال، در جشنواره فروش اینترنتی ویژه ماه مبارک رمضان نیز، خرما با نرخ مصوب از طریق فروشگاه های اینترنتی به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

*عرضه زولبیا و بامیه، آش و حلیم بصورت بصورت اینترنتی

مدرس خیابانی با تاکید بر ضرورت تداوم رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند در سطح کشور گفت: به منظور تسهیل دسترسی مردم به تامین اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان همچون زولبیا و بامیه و همچنین آش و حلیم، برنامه ریزی برای طرح ویژه فروش اینترنتی صورت گرفته تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان بتوان مقدمات لازم برای فروش اینترنتی این محصولات را نیز فراهم کرد. این در شرایطی است که تمامی پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت به واحدهای عرضه کننده این محصولات ابلاغ شده و از طریق اتاق اصناف و وزارت بهداشت نیز، بر روی رعایت این پروتکل ها نظارت خواهد شد.

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر ضرورت تداوم تولید در واحدهای تولیدی کشور به خصوص برای اقلام اساسی و کالاهای پرمصرف خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدکننده زولبیا و بامیه، آش و حلیم و بسته‌بندی خرما بدون وقفه و بی هیچ محدودیتی، به فعالیت خود ادامه خواهند داد و به موقع، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین خواهند کرد.

مدرس خیابانی با تاکید بر ضرورت شناسایی واحدهای دارای توانمندی عرضه غیرحضوری اقلام ماه مبارک رمضان گفت: مرکز اصناف وزارت صمت با همکاری اتاق اصناف ایران، موظف شده تا واحدهای عرضه‌کننده اقلام ماه مبارک رمضان که امکان عرضه غیرحضوری را دارند، شناسایی و برای حضور در جشنواره فروش اینترنتی ماه مبارک رمضان، به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی معرفی کنند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3246
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما