۱۳۹۹-۰۱-۳۱ - ۱۱:۰۰

روسیه صادرات غلات را متوقف می‌کند

وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرد صادرات غلات این کشور احتمالاً زودتر از برنامه به سهمیه ای که دولت برای آن تعیین کرده می رسد و به این ترتیب صادرات آن تا پایان ژوئن موقتاً متوقف خواهد شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛معاون وزیر کشاورزی روسیه گفت:«  سهمیه اعلام شده برای یک دوره زمانی از اول آوریل تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ است. پس از  پر شدن این سهمیه، عرضه در خارج از اتحادیه اقتصادی اوراسیا در طول این مدت متوقف می‌شود».

با توجه به سرعت فعلی، صادرات در اواسط ماه مه متوقف می شود. تا روز شنبه کمتر از ۴.۲ میلیون تن غلات از ۷ میلیون تن سهمیه آن باقی مانده بود.

معاون وزیر کشاورزی روسیه اضافه کرد برای هیچ شرکتی استثنا در نظر گرفته نمی‌شود.

مسکو در پایان ماه مارس محدودیت‌هایی برای بازار داخلی غذا در شرایط اقتصادی فعلی و در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا ایجاد کرد. طبق دستور دولت، صادرات گندم، چاودار، جو و ذرت (به جز دانه های غلات) نباید بیشتر از ۷ میلیون تن باشد. ولی این اقدامات برای اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رهبری روسیه که شامل ارمنستان، بلاروس،، قزاقستان و قرقیزستان می شود اجرایی نخواهد شد.

روسیه بزرگترین صادر کننده گندم در دنیا است که در ۱۹-۲۰۱۸ بیش از ۳۵ میلیون تن از این محصول را به بازار جهانی عرضه کرد. اگر روسیه قبل از ماه جولای به این سهمیه برسد، اولین باری خواهد بود که صادرات غلات توسط مسکو از ۲۰۱۰ متوقف می شود. روسیه در ۲۰۱۰ با خشکسالی شدیدی مواجه شد که قیمت غذا را در این کشور به شدت افزایش داد.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3188
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما