۱۳۹۹-۰۱-۲۶ - ۹:۱۴

راهکار‌های جبران زیان اصناف از کرون

شیوع کرونا موجب ضرر و زیان بسیار زیادی به اصناف در ماه پایانی سال گذشته و فروردین ماه امسال شد به همین دلیل اصناف خواستار تسهیلاتی برای جبران این ضرر و زیان هستند.

به گزارش ماشین نیوز ، اسفند هر سال اوج درآمد اصناف به دلیل نزدیک بودن به سال نو به شمار می‌آمد و دارندگان کسب و کار‌های مختلف چشم به این ماه داشتند تا بتوانند درآمد بیشتری نسبت به سایر ماه‌ها کسب کنند به همین دلیل بیشتر این واحد‌ها برای سال نو هفته‌های قبل‌تر نسبت به خرید خود اقدام کردند.

اما اسفندماه سال گذشته شاید به نوعی بدترین ماهی بود که اصناف طی سال‌های گذشته سپری کردند و نه تنها درآمد‌های آن‌ها نسبت به ماه قبل از آن افزایش نیافت بلکه به دلیل شیوع کرونا کسب و کار‌ها به رکود رفت و در سال جدید نیز دولت برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا نسبت به تعطیلی واحد‌های صنفی به جز واحد‌هایی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می‌کردند اقدام کرد که این موضوع، صاحبان کسب و کار را در تنگنای اقتصادی قرار داد به نوعی که با معضل چک برگشتی، حق بیمه کارگران و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مواجه هستند بر این اساس خواستار ارائه تسهیلات از سوی دولت به ویژه در بخش مالیات و بیمه شدند تا بتوانند حداقل کمی از دردسر‌ها و ضرر ناشی از کرونا را کم کنند.
در این باره قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران  با بیان اینکه اصناف همیشه در همه کار‌ها پیشتاز بوده، اما در حال حاضر خودشان نیازمند کمک هستند، اظهار کرد: در جلسه ستاد ملی کرونا، مشکلات اصناف را مطرح و خواستار رفع مشکلات شدم.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه ۴۵۰ هزار صنف در استان تهران و ۲۸۰ هزار صنف در شهر تهران وجود دارد، افزود: باید به واحد‌های آسیب دیده تسهیلاتی پرداخت شود تا بتوانند هزینه‌های همانند اجاره بها، بیمه، مالیات و حقوق کارگران را پرداخت کنند.

وی بیان کرد: همچنین درخواستی به سازمان امور مالیاتی ارائه کردیم تا مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تا پایان خردادماه تمدید شود تا اصناف قادر به پرداخت باشند.

رئیس اتاق اصناف خاطرنشان کرد: در حالی که واحد‌های صنفی تعطیل است چگونه باید این پرداخت‌ها را انجام دهد، در شرایط فعلی اصناف توان پرداخت ندارند.

همچنین ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران اظهار کرد: دولت تسهیلاتی برای کسب و کار آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته، امیدواریم هر چه زودتر سهم اصناف از این تسهیلات مشخص شود تا اصناف بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران درباره مالیات اصناف گفت: موضوع ماده ۱۸۶ انجام شد و سه ماه به تعویق افتاد، اما مهلت مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۹۸ تا ۳۱ فروردین به تعویق افتاد، اما به هیچ عنوان انجام اینکار در این بازه زمانی عملیاتی نیست و حتما باید به تعویق بیفتد.

وی گفت: اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده حداقل باید ۲ ماه دیگر به تاخیر بیفتد تا اصناف بتوانند این اظهارنامه را تحویل دهند.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران با اشاره به صنوفی که همچنان پس از ۳۰ فروردین فعالیت آن‌ها ممنوع است خاطرنشان کرد: حتما باید به این صنوف تسهیلات پرداخت شود تا بیشتر متضرر نشوند، حتی از سازمان تامین اجتماعی درخواست کردیم به دلیل زیان اصناف در این مدت حق بیمه کارفرما را برای دو تا سه ماه دریافت نکند تا اصناف بتوانند از وضعیت پیش آمده عبور کنند.

 

منبع: میزان

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2985
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما