۱۳۹۹-۰۱-۱۹ - ۱۱:۱۰

رکود شدید اقتصادی در انتظار آمریکا

مدیرعامل بانک «جی پی مورگان» پیش‌بینی کرد در پی گسترش شیوع کرونا در آمریکا، به زودی اقتصاد این کشور با رکود شدید مواجه خواهد شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز نوشت جیمی دیمون، مدیرعامل بانک «جی پی مورگان»، بزرگترین بانک آمریکا پیش بینی کرد این کشور به زودی با رکود اقتصادی شدید روبرو شود.
دیمون گفت جی پی مورگان خود را برای روبرو شدن با کاهش رشد اقتصادی تا ۳۵ درصد در هفته‌ها و ماه‌های آینده آماده می‌کند. وی افزود بانک‌ها احتمالا با فشار‌های اقتصادی شبیه به آنچه سال ۲۰۰۸ در زمان بحران مالی جهان تجربه کردند مواجه می‌شوند. میزان بیکاری در آمریکا ممکن است به ۱۴ درصد برسد که این بالاترین رقم از زمان رکود بزرگ در این کشور است.
وی این پیش بینی‌های ناخوشایند را در نامه خود خطاب به سهامداران بانک جی پی مورگان بیان کرد. دیمون در این نامه نوشت مشخص نیست که بهبود اوضاع با چه سرعتی حاصل شود یا بانک وی چگونه این بحران را پشت سر خواهد گذاشت.
او افزود بانک جی پی مورگان خواستار دریافت کمک دولت شده و همچنان به میلیون‌ها مشتری خود و شرکت‌ها وام پرداخت خواهد کرد. وی در عین حال خاطرنشان کرد این اقدامات ممکن است بانک را در معرض زیان‌های مالی مهمی قرار دهد.
دیمون نوشت: با توجه به اعتبارات تازه‌ای که پرداخت خواهند شد و نیز با توجه به اینکه رکودی شدید وجود خواهد داشت، ما در حالی که به مشتریان و شرکت‌ها در این برهه دشوار کمک می‌کنیم، خود را در معرض میلیارد‌ها دلار ضرر اعتباری بیشتر قرار می‌دهیم.
وی تاکید کرد خسارت اقتصادی مربوط به اقدامات برای کاهش تاثیرات شیوع ویروس کرونا ممکن است مدت زمان طولانی تری نسبت به آنچه قبلا تصور می‌شد ادامه یابد.
این مقام بانکی آمریکا که بانک وی حدود ۲۵۰ هزار نفر کارمند و ۲ تریلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارد گفت تا زمانی که مشخص نشود نظام بهداشتی آمریکا برای رسیدگی به انبوهی از بیماران کرونا مجهز است و “مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا” ایمن بودن اوضاع را تایید نکند، مردم نباید به سر کار‌های خود بر گردند.
دیمون گفت در صورتی که دسترسی مناسب به آزمایش ویروس کرونا وجود داشته باشد، جدول زمانی بازگشت مردم به سر کار‌های خود می‌تواند تسریع شود.

​​​​​​​منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2703
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما