۱۳۹۹-۰۱-۱۲ - ۱۳:۴۵

اقتصاد آمریکا سال‌ها درگیر تبعات کرونا خواهد بود

کارشناسان مسائل بین الملل معتقدند بحران کرونا نظریه جهانی شدن و نظام بین الملل را به شدت مخدوش خواهد کرد و نحوه تعاملات بین المللی را تغییر خواهد داد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛  حمیدرضا غلام زاده کارشناس مسائل بین الملل گفت: بحران کرونا که چالش جدی برای انسان‌ها ایجاد کرده است فضا‌های ایده آل حاکم بر نظریه‌هایی مثل جهانی شدن و همکاری‌های بین المللی را خواهد شکست، زیرا همه این‌ها در فضایی آرمان گرایانه شکل گرفتند و الان معلوم شد که این نظریه‌ها چقدر قابلیت اجرا در جهان واقعی دارند و قطعا بعد از تمام شد بحران، قضیه جهانی شدن و همکاری‌های بین المللی دچار تغییرات اساسی خواهد شد.

این کارشناس مسال بین الملل با بیان این که الان کار به جایی کشیده که کشور‌های اروپایی محموله‌های بهداشتی و پزشکی یکدیگر را سرقت می‌کنند گفت: قطعا بعد از بحران اتحادیه اروپا به حالت قبل بازنخواهد گشت و الان مشاهده می‌کنیم که ساختار‌های سیاسی اتحادیه اروپا به شدت ضعیف و کمرنگ شده و حتی رویکرد‌های اخلاقی و انسانی تغییر کرده است.

او با بیان این که اقتصاد آمریکا به شدت از بحران کرونا ضربه خورده است گفت: از تبعات کرونا برای آمریکا بیکاری میلیون‌ها نفر است و الان ۵۰ درصد موسسات و شرکت‌ها اعلام کرده اند که با این وضعیت یک تا سه ماه بیشتر دوام نخواهند آورد.

علیرضا کوهکن دیگر کارشناس مسائل بین الملل هم گفت: بحران کرونا بسیاری از شعار‌ها مثل شعار همبستگی جهانی و حق حیات و … را تضعیف کرد و جهانی شدن تحت شعاع قرار گرفت و علاوه بر آن نحوه تقسیم نظام بین الملل و قدرت بین المللی هم از آن متاثر شد و خواهد شد.

این کارشناس با اشاره به اثرات کرونا بر اقتصاد کشور‌ها به ویژه آمریکا افزود: همانطور که گفته شد بسیاری از کشور‌ها بعد از بحران، اتفاقات داخل بحران را فراموش نخواهند کرد و دیدیم که در شروع بحران آلمان که بزرگترین سازنده دستگاه‌های تنفسی بود صادراتش را قطع کرد و اینگونه اقدامات بعد از بحران اثر خودش را آشکار خواهد کرد.

حنیف غفاری دیگر کارشناس مسائل بین الملل هم با اشاره به پنهانکاری ترامپ در موضوع کرونا گفت: زمانی ترامپ به خودش آمده که کرونا تمام ایالات آمریکا را درگیر کرد.

او گفت: دولت‌های آمریکا به ویژه دولت ترامپ روی تامین اجتماعی و بیمه‌های عمومی درمانی کار نکرده اند و به همین علت اقشار ضعیف و متوسط از آینده خودشان نگران هستند و به نظر می‌رسد که برای سال‌ها اقتصاد امریکا درگیر تبعات بحران کرونا باشد.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2493
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما