۱۴۰۰-۰۷-۲۸ - ۸:۳۹

صادرات گاز مایع ایران رکورد زد

نشریه «هلنیکس شیپینگ» در گزارشی اعلام کرد که صادرات گاز مایع ایران از ژوئیه تا سپتامبر به بالاترین حد خود در طول دو سال گذشته رسیده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛منابع تجاری آگاه اعلام کردند که محموله‌های گاز مایع LPG ایران در ماه اکتبر به ۴۴۰ تا ۴۵۰ هزار تن خواهد رسید.

این در حالی است که در ماه سپتامبر صادرات گاز مایع این کشور که عمدتا به سمت بازار آسیا روانه می‌شود، به رقم ۵۵۶ هزار تن رسیده بود و انتظار می‌رود در ماه نوامبر دوباره افزایش یابد.

این منابع افزودند که صادرات گاز مایع ایران تا ۱۳ اکتبر حدود ۲۲۰ هزار تن بوده است.

یک منبع در گفتگو با آژانس رتبه‌بندی «اس‌اندپی گلوبال پلاتس» گفت: حجم صادرات در ماه اکتبر در مقایسه با سپتامبر کمتر خواهد بود. حجم صادرات بین ۴۵۰ تا ۵۳۰ هزار تن در ماه در نوسان است.

وی در ادامه تأکید کرد که در صورت‌عدم تعطیلی، صادرات این محصول توسط ایران در ماه نوامبر برابر با ماه سپتامبر تخمین زده می‌شود.

صادرات گاز مایع ایران از ژوئیه تا اوت به بالاترین حد خود در دو سال گذشته یعنی حدود ۵۰۰ هزار تن در ماه رسید و در ماه سپتامبر باز هم افزایش یافت.

این امر به همراه حجم تولید شده در ماه‌های اکتبر و نوامبر به برآوردن تقاضای چین کمک می‌کند چرا که تعداد بیشتری از نیروگاه‌های این کشور پس از پایان دوره تعمیر و نگهداری به مدار باز می‌گردند.

یکی از منابع شرکت شیمیایی وانگهوا Wanhua Chemical اعلام کرد که نیروگاه این شرکت پس از تعطیلی ۴۰ روزه خود از ۱۰ سپتامبر تولید خود را با ظرفیت ۷۵۰ هزار تن در سال در تاریخ ۱۳ اکتبر از سر گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت گاز مایع LPG در آسیا افزایش یافته است، چرا که تقاضای گرمایش پیش از زمستان در نیمکره شمالی افزایش یافته و نگرانی‌هایی در مورد عرضه جهانی گاز ایجاد شده است.

داده‌های پلاتس نشان می‌دهد که قیمت این محصول در تاریخ ۶ اکتبر به ۹۱۰ دلار برای هر میلیون تن رسید که بالاترین میزان از ۲ ژوئیه ۲۰۱۴ یعنی زمانی که به ۹۱۸ دلار در میلیون تن رسیده بود، محسوب می‌شود.

قیمت گاز مایع در حالی که بازار خرید و فروش به طور موقت فروکش کرد و رقابت در میان فروشندگان افزایش یافت، در تاریخ ۱۵ اکتبر به ۸۷۰.۵ دلار در میلیون تن کاهش یافت.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=24281
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما