۱۴۰۰-۰۷-۲۲ - ۱۰:۴۹

بحران بازار انرژی فعلا ادامه دارد

آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد بحران بازار انرژی فعلاً ادامه خواهد داشت. این هشدار در حالی مطرح شد که قیمت‌های انرژی در بالاترین سطح تاریخ قرار دارد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛آژانس در چشم‌انداز سالانه خود اعلام کرد سرمایه‌گذاری جهان برای مصرف انرژی در آینده کمتر از حد لازم است و این می‌تواند روند گرایش به سوی آلایندگی خالص صفر را ناپایدار کند.

فاتح بیرول، مدیرعامل آژانس بین‌المللی انرژی، می‌گوید: در بازارهای انرژی جهان ریسک مشکلات قریب‌الوقوع بیشتر در آینده، افزایش یافته است. ما به اندازه کافی برای برآوردن نیازهای مربوط به تقاضای آینده انرژی سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم و اتفاقات غیرمترقبه باعث شده است که زمینه برای یک دوره پرنوسان از قیمت‌های انرژی فراهم شود.

در گزارش آژانس نامشخص بودن سیاست‌گذاری‌ها و وضعیت تقاضا در آینده به عنوان دلایل دیگر این بحران عنوان شده‌اند.

تقاضای انرژی با بازگشت اقتصادهای دنیا از بحران کرونا جهش کرده است اما تولیدکنندگان بزرگ تولید خود را به میزان لازم افزایش نداده‌اند و جهان با کمبود انرژی روبرو شده است.

قیمت‌های نفت خام که در آوریل ۲۰۲۰ به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسیده بودند تا به اینجای امسال ۶۰ درصد جهش کرده‌اند در حالی که قیمت گاز طبیعی امسال بیش از ۲ برابر شده است. قیمت خرید نقدی گاز در پاییز امسال به بالاترین سطح تاریخ خود رسید در حالی که قیمت زغال‌سنگ هم در آستانه زمستان به شدت رشد کرده است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=23984
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما