۱۴۰۰-۰۷-۲۱ - ۸:۲۲

ممنوعیت جدیدی که بازار برنج را متشنج می کند

عضو هیات مدیره انجمن برنج گفت: ممنوعیت خروج شالی از خوزستان به استان های شمالی منجر به نابه سامانی و نوسان قیمت برنج در بازار می شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ علی اکبریان عضو هیات مدیره انجمن برنج از برداشت برنج عنبربو در خوزستان خبر داد و گفت: برداشت برنج عنبربو معمولا از ۲۰ مهر در استان خوزستان آغاز می شود و تا ۲۰ آبان هم ادامه دارد.

وی افزود: اخیرا خبرهایی مبنی بر ممنوعیت خروج شالی از خوزستان به استان های شمالی اعلام شده که اگر این اتفاق بیفتد، قیمت برنج افزایش چشمگیری خواهد داشت.

اکبریان ادامه داد: هم اکنون مراجعه به کارخانه ها برای خرید برنج به حدی بالاست که نمی دانیم چه اتفاقی قرار است در بازار رخ دهد، اما با استمرار روند خروج برنج از کارخانه ها و ممنوعیت ورود برنج به استان های شمالی، برنج باز هم افزایش می یابد. این در حالی است که در هفته اخیر، قیمت برنج در مازندران تا حدودی کاهش یافته بود.

عضو هیات مدیره انجمن برنج قیمت هر کیلو طارم بوجار در عمده فروشی ها را ۴۲ هزار تومان، فجر را ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان، شیرودی را ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان و ندا را ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان اعلام کرد.

وی درباره آینده بازار برنج گفت: با ممنوعیت ورود برنج عنبربو به استان های شمالی، قیمت برنج افزایش ۳۰ درصدی خواهد داشت و دیگر توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی هم نمی تواند بازار را تنظیم کند، از این رو امیدواریم که قیمت ها در همین حد باقی بماند و افزایش کاذبی رخ ندهد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=23931
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما