۱۳۹۸-۱۲-۲۹ - ۹:۲۹

کرونا و افزایش تقاضا گرانی میوه را کلید زد

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس می گوید شیوع کرونا و افزایش حجم خرید موجب گرانی میوه در بازار شده و در این شرایط دستگاه های نظارتی باید تمام توان خود را برای جلوگیری از فعالیت سوداگران به کار بندند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس  با انتقاد از افزایش افسار گسیخته قیمت مواد غذایی، گفت: با شیوع ویروس کرونا حجم تقاضا رشد چشم گیری پیدا کرد و از آنجایی که تعادل عرضه و تقاضا از بین رفت، قیمت ها صعودی شد.

افزایش قیمت مواد غذایی تب لحظه ای بوده و به مرور از بین می رود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت مواد غذایی تب لحظه ای بوده و به مرور از بین می رود، افزود: دولت به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش خصوصی از جمله اتاق‌های اصناف، بازرگانی و… باید با افزایش نظارت‌ها از جولان سوداران در بازار جلوگیری کرده و میزان عرضه کالاها را افزایش دهند.

خرید مواد ضدعفونی همزمان با شیوع کرونا بار مالی تحمیل شده به مردم را افزایش داد

وی اظهار کرد: همزمان با شیوع کرونا برخی هزینه ها از جمله خرید مواد شوینده و ضدعفونی کننده به سبد خرید خانوار افزوده شد حال در این شرایط گرانی مواد غذایی به رنج و بار مالی تحمیل شده به مردم می افزاید.

 رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس ادامه داد: دستگاه های نظارتی با نظارت دقیق بر بازار می‌توانند علاوه بر اینکه از گرانی کالاها در بازار جلوگیری کنند، دست محتکران را نیز کوتاه کنند، براساس گفته مسئولان در اغلب فروشگاه‌های کشور تمامی اقلام مورد نیاز مردم به وفور یافت می‌شود و مشکلی در تامین هیچ یک از اقلام اساسی نیست.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2320
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما