۱۴۰۰-۰۶-۲۴ - ۱۵:۱۵

واکسیناسیون مهندسان کشور آغاز شد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: باتوجه به درخواست و نامه نگاری جهت انجام واکسیناسیون مهندسان پر ریسک بالاخره با موافقت وزیر بهداشت این اقدام صورت گرفت.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان  درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون اعضای نظام مهندسی ساختمان گفت: درخواست‌های متعددی توسط اعضای سازمان نظام مهندسی و کارکنان سازمان برای واکسن زدن وجود داشت که  براساس گزارش های ارائه شده  برخی سازمان‌های استانی، اجرای این طرح با استقبال گسترده اعضا در سراسر کشور مواجه شده است.

او ادامه داد: خوشبختانه  وزارت بهداشت با درخواست سازمان برای ادامه اجرای این طرح برای استان‌هایی که اسامی مهندسان پرریسک را اعلام کرده اند، موافقت کرده است در نتیجه  مهندسان پر ریسکی که از طرف سازمان استان متبوع خود معرفی شده اند، امکان دریافت واکسن دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: در حال حاضر تمامی اعضای  سازمان نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور می‌توانند برای واکسیناسیون از طریق سایت سازمان استان  خود، موضوع را پیگیری کنند.

خرم بیان کرد: در حال حاضر  اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران که دارای پروژه فعال هستند و اسامی آن‌ها به عنوان مهندسان پرریسک ارائه شده است، برای واکسیناسیون می‌توانند درخواست خود را به سامانه پیامکی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به شماره» ۹۸۱۰۰۰۱۲۳۲۱» ارسال کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور اظهار کرد: با دستور وزیر بهداشت در حال حاضر واکسیناسیون مهندسان پرریسک آغاز شده و روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان در ۱۴ استان (تهران، البرز، ﺍﯾﻼم، ﺁﺫﺭﺑﺎﯾﺠﺎﻥ ﻏﺮبی، ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺟﻨﻮبی، خرﺍﺳﺎﻥ ﺷﻤﺎلی، ﺯﻧﺠﺎن، ﺳﻤﻨﺎن، ﺳﯿﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﻠﻮچستان، ﻗﺰﻭﯾﻦ، ﮔﻠﺴﺘﺎن، ﮔﯿﻼن، ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻥ ﻭ ﻫﻤﺪﺍﻥ) اسامی مهندسان خود را در سامانه ارسال کنند.

خرم توضیح داد: ﭘﯿﮕﯿﺮﯼ‌های ﻣﮑﺮﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻧﻈﺎﻡ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﮐﺸﻮﺭ از ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ برای واکسیناسیون مهندسان در نهایت  نتیجه داده  و از ۱۶ شهریور در نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان، موافقت خود را با این درخواست اعلام کرده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور  یادآور شد: با توجه به اینکه ۱۴ آستان، اسامی ﺍﻋﻀﺎ پر ریسک ﻭ کاﺭﮐﻨﺎﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ استان متبوع را برای ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻭﺍﮐﺴﻦ ﮐﺮونا به سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام کرده بودند، فعلا وزارت بهداشت با این فهرست موافقت کرده و اعضای سازمان نظام مهندسی استان‌های همدان، زنجان، قزوین، اردبیل و گیلان واکسن خود را دریافت کرده‌اند و همچنان مابقی اعضا نیز با دریافت پیامک قادر خواهند بود واکسن خود را در مراکزی که اعلام شده تزریق کنند.

خرم یادآور شد: در حال حاضر با توجه به آنکه بسیاری از مهندسان و همچنین کارگران در بخش ساخت و ساز در پروژه های ساختمانی پر ریسک قراردارند واز سوی دیگر در بسیاری از بخش ها شاهد تجمع کارگران و مردم هستیم بنابراین در مدت شاهد فوت بسیاری از مهندسان بوده ایم در نتیجه در اولویت قرار دادن اعضای نظام مهندسی برای واکسن زدن  از ماه های پیش درخواست داده بودیم که به تازگی با این درخواست موافقت شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=22536
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما