۱۴۰۰-۰۶-۲۳ - ۱۵:۱۱

برنامه ریزی برای حفاری ۲ میلیون متری در بخش معدن

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با تاکید بر لزوم تولید و جمع آوری اطلاعات در بخش ژئوفیزیک هوایی، گفت: یکسان سازی و تکمیل اطلاعات ژئوفیزیک هوایی از الزامات توسعه بخش اکتشاف است و این اطلاعات باید در سامانه کاداستر ارائه شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ وجیه الله جعفری در نشست کمیته راهبری اکتشاف ایمیدرو با بیان اینکه در زمینه تهیه اطلاعات، شورای راهبری اکتشاف در ایمیدرو تشکیل شده است، اظهار داشت: هدف از تشکیل این شورا، ارایه ایده ها و تعیین مسئولیت های سازمان های ذیربط بود که پایش اقدامات در حال انجام است.

وی هدایت نقدینگی به بخش اکتشاف برای توسعه و تقویت این حوزه را از سیاست های ایمیدرو عنوان کرد و گفت: نگاه ما در زمینه اکتشاف، ملی است و این سازمان پیرو سیاست های توسعه ای، بستر اجرای برنامه های اکتشاف را فراهم کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این راستا ایمیدرو با هدف توسعه و تامین خوراک حوزه معدن و صنایع معدنی، برنامه های اکتشاف را دنبال می کند.

* تأمین تجهیزات جهت انجام ۲ میلیون متر حفاری

رئیس هیات عامل ایمیدرو تامین و ساخت تجهیزات حوزه اکتشاف با راهبری ایمیدرو را از دیگر برنامه های توسعه ای خواند و عنوان کرد: تامین مالی برای واردات تجهیزات اکتشاف و حفاری توسط شرکت های بزرگ مورد توجه است و این موضوع تحقق دستیابی به هدف ۲ میلیون متر حفاری را سرعت خواهد بخشید.

بر اساس این گزارش در این جلسه نمایندگان حوزه اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین شناسی و شرکت های معدنی حضور داشتند و به بیان نظرات و تشریح اقدامات مجموعه خود پرداختند.

مطالعات جهت تکمیل و تولید اطلاعات پایه در کشور از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور برای یک برنامه پنج ساله با تامین منابع مالی توسط ایمیدرو در حال پیگیری است.

در این طرح ۵ ساله اهدافی از جمله نوسازی و بهسازی زیرساخت‌ها و تجهیزات اکتشافی و آزمایشگاهی کشور با هدف افزایش بازدهی مطالعات و فرایندهای اکتشاف در کشور و همچنین توانمندسازی متخصصان اکتشافی در کشور در حوزه زمین‌شناسی و اکتشاف جهت تکمیل اطلاعات پایه کشور در حوزه زمین شناسی هدف گذاری شده است.

انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی به میزان ۴۰۰ هزار کیلومتر خطی به منظور تکمیل اطلاعات پایه کشور و آغاز پروژه اکتشافات سیستماتیک در مقیاس یک‌ پنجاه هزارم در چهار لایه فلزی، غیرفلزی، کانی‌های قیمتی و نیمه قیمتی و عناصر نادر خاکی با تامین منابع مالی از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) هدف گذاری شده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=22477
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما