۱۴۰۰-۰۵-۰۱ - ۹:۲۱
عضو کمیسیون عمران مجلس:

عمده‌ترین دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی”دلالی” است

عضو کمیسیون عمران مجلس دلالی را عمده‌ترین دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی دانست و گفت: ۳۵ درصد قیمت مصرف‌کننده کاذب است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛احمد دنیامالی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صحبت‌های آیت‌الله رئیسی در مورد مسکن اظهار داشت: ما باید این توانایی را در کشور ایجاد کنیم که بتوانیم قابلیت احداث تا یک میلیون مسکن را فراهم کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: ساز و کار این امر نه تنها توسط دولت بلکه باید عمدتاً توسط بخش خصوصی، در روستاها توسط خود مردم و بنیاد مسکن و در شهرها با کمک شهرداری‌ها اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به مسئله‌ تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی و جداسازی حوزه راه با مسکن تصریح کرد: ادغام موضوعات راه و مسکن تنها به ضرر حوزه مسکن بود و در مسائلی مانند تسهیلات بانکی و مدیریت منابع مسکن دچار مشکلات زیادی هستیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: مجلس به‌دنبال کار کارشناسی برای جداسازی دو وزارتخانه تحت عنوان وزارت «راه و حمل و نقل» و یا «راه و ترابری» و وزارت «مسکن و شهرسازی» است.

دنیامالی با بیان اینکه در حوزه سیمان با مشکل تولید مواجه نیستیم و مشکل بزرگ ما در بحث مصالح، دلالی است افزود: دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات حکومتی باید با درایت بیشتری وارد کار شوند تا قیمت‌ها به نفع مصرف‌کننده باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال قیمت یک پاکت سیمان در استان‌های مختلف متفاوت است البته بخشی از قیمت سیمان مربوط به هزینه حمل و نقل است اما قیمتی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد واقعی نبوده و ۳۵ درصد آن کاذب است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=19929
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما