۱۴۰۰-۰۳-۲۶ - ۱۳:۵۸

بسته حمایت کرونایی کدام شغل ها تمدید شد؟

معاونت اشتغال وزارت کار اسامی ۱۲ گروه شغلی و کسب و کار آسیب دیده از کرونا را که امسال نیز می‌توانند از مزایای بسته حمایتی کرونا بهره‌مند شوند، اعلام کرد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار، بسته حمایت از مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا در سال جاری تمدید شد.

این تمدید بر اساس مصوبه شماره دو هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی کرونا صورت گرفت و به موجب آن ۱۲ رسته کسب و کار به شدت آسیب دیده از کرونا مورد حمایت قرار گرفتند.

در راستای حمایت از صاحبان مشاغل و کسب و کارها در سال جاری، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، بسته جامع حمایت های اقتصادی مالی، بانکی و بیمه‌ای را برای سال ۱۴۰۰ تمدید کرد و بر اساس اعلام معاونت اقتصادی رئیس جمهوری با توجه به تبعات اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا در کشور که باعث شد از مشاغل و کسب و کارها دچار آسیب شوند، در کارگروه اقتصادی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب از کرونا تصمیماتی اتخاذ و سال گذشته جمعا ۷۷ هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت مستقیم و در قالب تسهیلات به افراد و خانوارها پرداخت شد.

بر این اساس صاحبان مشاغل و کسب و کسب و کارهای مشمول برای ثبت نام باید به سامانه https://corona-kara.mcls.gov.ir مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

فهرست مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده مشمول حمایت های اقتصادی سال ۱۴۰۰ مصوب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری کرونا عبارتند از:
۱. مراکز آموزشی، آموزشگاه ها و مهد کودک ها (به غیر از مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی)
۲. مراکز فرهنگی، هنری و رسانه ای (غیر دیجیتال)، موزه ها، سینماها و تئاترها
۳. مراکز تفریحی، باغ وحش ها و شهربازی ها
۴. مراکز ورزشی، باشگاه ها، مراکز ورزشی آبی، پارک های آبی و استخرها
۵. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، خدمات بین راهی، زائر سراها، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس های مسافرتی
۶. شرکت های حمل و نقل مسافر برون شهری
۷. مراکز پذیرایی تالارهای پذیرایی، رستوران ها، چایخانه های قهوه خانه ها، مراکز تهیه و طبخ غذا
۸. قنادی، شیرینی پزی، آبمیوه و بستنی فروشی
۹. آرایشگاه های مردانه، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی
۱۰.  مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزئینات داخلی، ساختمان، آتلیه و عکاسی
۱۱.  مراکز عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی
۱۲.  نمایشگاه های تجاری اعم از عمومی، تخصصی و بین المللی

فهرست مشاغل و کسب و کارهایی که عناوین آن‌ها متناسب با گروه‌های شغلی تعطیل یا محدود شده در طرح جامع محدودیت تردد و تجمع عمومی مصوب ستاد ملی کرونا تنظیم و پیش از این در نشست‌های کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا به تصویب رسیده است.

پیش از این، مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا تا پایان شهریورماه تمدید و اعلام شد بانکها تا پایان آبان ماه موظفند تسهیلات کرونا را بپردازند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=18720
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما