۱۴۰۰-۰۳-۲۶ - ۸:۴۹

رشد ۱۴۶ درصدی صادرات فولاد شرکت‌های بزرگ

بررسی آمار عملکرد واحدهای بزرگ فولادی کشور حاکی از صادرات یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۶۱۴ تنی فولاد این شرکت‌ها و رشد ۱۴۶ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛بررسی  آمار از شرکت‌های ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد بناب، جهان‌فولاد سیرجان، سنگ‌آهن چادرملو و فولاد کویر،  حاکی از صادرات ۶۳۲ هزار و ۶۳۳ تنی آنها در اردیبهشت‌ماه است.

آمار صادرات فولاد این شرکت‌ها در دومین ماه از سال ۱۴۰۰ در مقایسه با اردیبهشت‌ماه ۹۹ رشد ۱۸۷ درصدی نشان می‌دهد.

در دو ماهه نخست امسال بیشترین میزان صادرات فولاد توسط شرکت فولاد خوزستان با ۳۴۱ هزار و ۱۸۷ تن انجام شد و پس از آن ذوب آهن اصفهان با ۲۱۳ هزار و ۸۷۳ تن و فولاد مبارکه با ۱۰۶ هزار و ۳۲ تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بررسی آمارهای گمرک و تجارت خارجی همچنین حاکی است بیشترین رشد صادرات در این مدت در هم‌سنجی با پارسال در فولاد مبارکه با ۵۷۸ درصد رقم خورد.

تیرآهن، میلگرد، کلاف، شمش چدن، شمش کالایی، بلوم، بیلت، اسلب، ورق عریض، انواع مقاطع آلیاژی- مهندسی و بیلت فولادی، عمده محصولات فولادی صادراتی این شرکت‌ها در دو ماهه امسال بودند.

در نخستین ماه سال جاری نیز بیش از چهار میلیون و ۳۹۳ هزار تن انواع محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی به ارزش ۶۶۷ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۳۴۷ دلار صادر شده بود.

بیشترین میزان صادرات در این مدت مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با ۴۰۶ میلیون و ۳۴۸ هزار دلار بود که ۶۰.۸ درصد صادرات را به خود اختصاص داد.

صادرات زنجیره فولاد در مقایسه با فروردین‌ماه پارسال رشد ۲۰۳ درصدی داشته است.

رتبه دوم صادرات در این مدت به مس و محصولات پایین‌دستی رسید. کارخانجات ایرانی در فروردین‌ماه بیش از ۵۵ میلیون و ۶۸۰ هزار دلار مس و محصولات پایین‌دستی صادر کردند که حاکی از رشد ۱۷۷ درصدی است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=18704
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما