۱۳۹۸-۱۲-۱۵ - ۱۱:۴۵
معاون گمرک ایران اعلام کرد:

مهلت ۳ روزه برای بازگردان محموله‌های مقابله با کرونا

معاون گمرک ایران گفت: قبلاً حدود ۹ گمرک تخصصی برای تجهیزات پزشکی و اقلام ضدعفونی وجود داشت که با شرایط پیش آمده تمام گمرکات مجاز شدند به صورت شبانه‌روزی نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام کنند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مهرداد جمال ارونقی با اشاره به اقدامات گمرک برای بازگشت اقلام مورد استفاده در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: به صادرکنندگان سه روز مهلت داده شده که نسبت به بازگرداندن این اقلام از گمرکات و مرزها به داخل کشور اقدام کنند.

معاون گمرک ایران گفت: قبلاً حدود ۹ گمرک تخصصی برای تجهیزات پزشکی و اقلام ضدعفونی در کشور وجود داشت که با شرایط پیش آمده تمام گمرکات کشور مجاز شدند تا به صورت شبانه‌روزی نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقلام وارده و مرتبط در راستای مقابله با ویروس کرونا اقدام کنند و در حال حاضر هیچ مشکل و نگرانی از این جهت وجود ندارد؛ متصدیان ذیربط در گمرکات در حال هماهنگی با گمرک ایران و ترخیص فوری اقلام وارده به گمرکات هستند به نحوی که هیچ کمبودی از این نظر وجود نداشته باشد.

وی افزود: تمامی گمرکات کشور  در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی در حال انجام فرآیند واردات، ترانزیت و انتقال کالاهای مذکور هستند به طوری که در طی ۲۴ ساعت در گمرک تهران اقدام به ترخیص ۵۰ دستگاه آمبولانس شد. همچنین ظرف روز جاری محموله دیگری مربوط به اقلام دارویی مرتبط با کنترل ویروس کرونا به صورت حمل یکسره تحویل وزارت بهداشت شد.

معاون گمرک ایران ادامه داد: ۱۳ دستگاه آمبولانس دیگر هم روز شنبه در مسیر ترخیص قرار می‌گیرند. ارونقی درباره بازگشت کالاهای صادراتی مواد ضد عفونی و مورد مصرف در بحث جلوگیری از شیوع کرونا اظهار داشت: اغلب صادرکنندگان به صورت داوطلبانه این کالاها را تحویل مراجع مربوطه داده و برخی دیگر هم در مسیر ابطال اظهارنامه صادراتی و برگشت به استان های مورد نیاز قرار دارند که این مورد جای تشکر و قدردانی دارد.

وی گفت: تا این لحظه یک محموله ۷۵۲۰ کیلوگرمی دستکش در گمرک شهید رجایی و محموله ۱۶.۵ تن دستکش در گمرک غرب و دو کانتینر ماسک در گمرک شهید رجایی در حال تحویل به وزارت بهداشت و مراجع مربوطه هستند. بیش از  ۵ میلیون ماسک  با دستور مقامات قضایی تحویل سازمان اموال تملیکی شده و سازمان مذکور نیز اقدامات فوری لازم را در راستای انتقال این اقلام از طریق دانشگاه علوم پزشکی انجام داده است.

این مقام مسئول در گمرک ایران تاکید کرد: همچنین در سایر گمرکات اظهارنامه مربوط به بیش از ۱۰۰ تن الکل نیز در مسیر مکاتبه و تحویل قرار گرفته است. در گمرک بازرگان هم ۱۳۱ تن دستکش در مرحله صادرات بود که این محموله هم تحویل وزارت بهداشت می‌شود و در گمرک مشهد هم یک واگن پودر بهداشتی و شوینده به داخل کشور برمی گردد.

ارونقی با اشاره به معافیت گمرکی واردات کالاهای مورد مصرف در بحث مقابله با کرونا گفت: کالاهای اهدایی در این حوزه شامل تسهیلات و معافیت‌های گمرکی می‌شوند همچنین حقوق گمرکی برای واردات این کالاها از جمله الکل از ۵۵ درصد به ۵ درصد کاهش یافته است.

معاون فنی گمرک ضمن تشکر از اهتمام و پیگیری های شبانه روزی تمامی دستگاه های ذیربط و ذیصلاح از جمله، مراجع قضایی و دادستانی، وزارت بهداشت و مراجع زیرمجموعه، وزارت صمت، سازمان اطلاعات سپاه ابراز اطمینان کرد با تعاملات صورت پذیرفته مشکل خاصی در انجام تشریفات مربوطه وجود نداشته و تمامی گمرکات کشور آماده ارائه خدمات در این خصوص در حداقل زمان ممکن هستند.

 

منبع: ایبنا

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1841
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما