۱۳۹۸-۱۲-۱۴ - ۱۷:۱۴

تمدید غیر حضوری گواهی امضای الکترونیکی

معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از راه اندازی سامانه تمدید غیر حضوری گواهی امضای الکترونیکی در مرکز دولتی میانی عام خبر داد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛«رضا جوادی‌نیا» افزود: متقاضیانی که دارای گواهی الکترونیکی معتبر هستند، یک هفته قبل از انقضا گواهی خود می‌توانند از طریق پورتال صدور گواهی مرکز میانی عام، برای دریافت گواهی جدید اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تمدید گواهی برای کسانی است که قبلا یک بار گواهی امضای خود را بصورت حضوری دریافت کرده‌ و قبلاً یکبار احراز هویت آنها در دفاتر ثبت نام مرکز دولتی میانی عام (شامل دفاتر اسناد رسمی و یا دفاتر پیشخوان دولت) به صورت حضوری انجام شده است. این دسته از متقاضیان می توانند با امضای معتبر خود، یک هفته قبل از انقضا گواهی، از طریق پورتال صدور گواهی مرکز میانی عام، برای دریافت گواهی جدید اقدام کنند.

معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: در این طرح صاحبان امضا یک هفته قبل از اتمام اعتبار گواهی، یک پیامک یادآوری جهت تمدید گواهی خود دریافت می‌ کنند و یک هفته فرصت دارند به جای مراجعه حضوری به دفاتر ثبت نام، به پورتال صدور گواهی مرکز میانی عام مراجعه کرده و در مدت زمان کوتاهی و با طی چهار گام ساده، از منوی تمدید گواهی امضای الکترونیکی ظرف مدت کوتاهی گواهی جدید را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در این حالت تنها تعرفه مصوب گواهی دریافت خواهد شد و متقاضیان لازم نیست توکن جدید خریداری کنند میتوانند از همان توکن قبلی خود استفاده کنند.

وی افزود: به هنگام تمدید گواهی کلیه استعلامات لازم بصورت سیستمی از مراجع ذیصلاح از قبیل سرویس استعلام هویت ثبت احوال، سرویس استعلام اشخاص حقوقی از سازمان ثبت شرکت ها، پست جمهوری اسلامی مجدداً صورت می‌ پذیرد و در صورتیکه مشکلی وجود نداشته باشد، تمدید گواهی انجام می شود.

جوادی نیا پیش بینی کرد که در سال اول ارایه این خدمت، بیش از ۱۵۰هزار مراجعه حضوری جهت صدور گواهی امضا حذف شود و این تعداد در سال های آتی نیز افزایش خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه با راه اندازی این سیستم یک گام مثبت در راستای تحقق دولت الکترونیک برداشته شده است، به مزایای تمدید گواهی بصورت سیستمی و غیر حضوری می توان به موارد زیر اشاره کرد: حذف کاغذ به منظور تکمیل فرم های درخواست گواهی و انجام کلیه امور بصورت الکترونیکی،  افزایش سلامت اداری و کاهش فساد اداری و همچنین افزایش شفافیت در امور،  عدم لزوم ارائه اصل مدارک هویتی، حذف کپی مدارک هویتی، پرداخت تعرفه گواهی بصورت آنلاین از طریق درگاه پرداخت، عدم نیاز به حضور در سطح شهر و کاهش تعداد سفرهای شهری،  کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا و دسترسی مردم به خدمات مورد نیاز اداری در تمامی ایام هفته بصورت ۲۴ ساعته از جمله مزایای این طرح است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1809
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما