۱۳۹۸-۱۲-۱۰ - ۱۶:۱۰

پرداخت ۵۴ میلیارد تومان وام به چایکاران و کارخانه‌های چای

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۵۴۴ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون به چایکاران و کارخانه‌های چای خبر داد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اعطای ۵۴۴ میلیارد ریال تسهیلات به چایکاران و کارخانه‌های چای از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: این تسهیلات توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک توسعه تعاون و صندوق تخصصی حمایت از توسعه صنعت چای کشور پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات پرداختی به منظور سرمایه در گردش و اجرای عملیات به زراعی، نوسازی و بهسازی کارخانه‌ها پرداخت شده است.

جهانساز با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد شد، افزود: تسهیلات پرداختی به چایکاران با سود ۴ درصد و تسهیلات کارخانه‌ها با سود ۷ درصد و با بازپرداخت ۴ ساله است.

وی با تاکید بر اینکه میزان تسهیلات پرداختی امسال نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به تسهیلات پرداختی برای احیای باغات قدیمی و رها شده، ۵۰۰ هکتار باغات چای به چرخه تولید بازگردد.

رئیس سازمان چای در بخش دیگری از صحبت‌های خود از پرداخت ۹۸ درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و افزود: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای به ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1638
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما