۱۳۹۹-۱۲-۱۱ - ۸:۴۵

چین و عراق مهمترین مقاصد صادراتی ایران شدند

کارنامه تجارت خارجی کشورمان در بهمن ماه ۶میلیارد و ۸۱۷میلیون دلار بود که سهم صادرات ۳میلیارد و ۱۳۵میلیون دلار و سهم واردات ۳میلیارد و ۶۸۲میلیون دلار بوده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ کارنامه تجارت کشورمان در مجموع یازده ماه سال جاری، ۱۳۴میلیون  تن کالا به‌ارزش ۶۵.۵میلیارد دلار بوده که سهم صادرات ۱۰۳میلیون و ۹۰هزار تن به‌ارزش ۳۱میلیارد و ۱۹۸میلیون دلار و سهم واردات ۳۰میلیون و ۸۱۸هزار تن کالا به‌ارزش ۳۴میلیارد و ۳۲۱میلیون دلار بوده است.

لطیفی؛ سخنگوی گمرک در این باره اظهار داشت: در خصوص عملکرد تجارت خارجی کشور در بهمن ماه گفت: تجارت خارجی کشور در بهمن ماه، افزایش ۱۸۴میلیون دلاری در صادرات و کاهش ۵۰میلیون دلاری واردات را نسبت به دی ماه تجربه کرده است.

گفتنی است، در دی ماه عملکرد تجارت خارجی کشور ۶میلیارد و ۷۳۲میلیون دلار بود که سهم صادرات دومیلیارد و ۹۵۱میلیون دلار و سهم واردات ۳میلیارد و ۷۸۱میلیون دلار بوده است اما در بهمن ماه، تجارت خارجی به ۶میلیارد و ۸۱۷میلیون دلار رسید که نسبت به دی ماه، ۸۵میلیون دلار افزایش تجارت را شاهد بودیم.

سخنگوی گمرک در خصوص مقاصد صادراتی کشور در بهمن ماه، توضیح داد: چین با یک‌میلیون و ۷۱۴هزار تن به‌ارزش ۸۴۵میلیون دلار، عراق با یک‌میلیون و ۵۷۰هزار تن به‌ارزش ۴۷۷میلیون دلار، امارات با یک‌میلیون و ۱۶۰هزار تن به‌ارزش ۴۴۱میلیون دلار، افغانستان با ۵۷۶هزار تن به‌ارزش ۱۸۵میلیون دلار و ترکیه با ۱۶۵هزار تن به‌ارزش ۱۸۳میلیون دلار و جمعاً با ۵میلیون و ۱۸۵هزار تن کالا و ارزش ۲میلیارد و ۱۳۱میلیون دلار، پنج مقصد نخست صادراتی کشورمان بودند که ۶۰درصد کل وزن و ۷۰درصد ارزش کالاهای صادراتی کشورمان در بهمن ماه را به خود اختصاص دادند.

امارات با ۳۷۲هزار تن کالا به‌ارزش یک‌میلیارد و ۶۱میلیون دلار، چین با ۳۰۸هزار تن به‌ارزش ۹۰۸میلیون دلار، ترکیه با ۳۶۰هزار تن به‌ارزش ۴۲۶میلیون دلار، آلمان با ۱۸۶هزار تن به‌ارزش ۲۱۰میلیون دلار و هند با ۲۲۰هزار تن به‌ارزش ۲۰۲میلیون دلار به‌ترتیب پنج کشور طرف معامله برای واردات کالا به کشورمان بودند که جمعاً با یک‌میلیون و ۴۴۶هزار تن به‌ارزش ۲میلیارد و ۸۰۷میلیون دلار، ۵۶درصد وزن و ۷۶درصد ارزش واردات در بهمن ماه به این پنج کشور اختصاص داشته است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=15312
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما