۱۳۹۸-۱۰-۰۹ - ۱۲:۴۲

صادرات یک میلیارد دلاری خدمات مهندسی از ایران

وزیر راه و شهرسازی گفت: صنعت ساختمان می‌تواند بازار صادراتی در کشور داشته باشد و در حال حاضر میزان صادرات خدمات مهندسی به یک میلیارد دلار می‌رسد.

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت استفاده از مصالح نوین در صنعت ساختمان اظهار داشت: زلزله‌های بالای ۵ ریشتر در ایران باعث تخریب در بخش‌هایی از ساختمان می‌شود که با جایگزینی تکنولوژی‌های جدید می‌توان مقاومت ساختمان را در برابر این حوادث طبیعی افزایش داد. این تکنولوژی‌های جدید هرچند گرانتر هستند اما دوام ساختمان را افزایش می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی امبنی بر اینکه میزان صدور خدمات مهندسی در ایران چقدر است، گفت: صنعت ساختمان می‌تواند بازار صادراتی در کشور داشته باشد و در حال حاضر میزان صادرات خدمات مهندسی به یک میلیارد دلار می‌رسد.

اسلامی همچنین درباره علت افزایش دوباره قیمت مسکن با توجه به آخرین گزارش‌ رسمی از نوسانات نرخ در بازار گفت: قیمت مسکن متاثر از سایر مولفه‌های کشور است و ما همواره به دنبال رونق موتور محرک بخش مسکن بوده‌ایم.

وی افزود: به غیر از ساخت و ساز در بخش مسکن بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سالانه سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها می‌شود که بخش خصوصی هم سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد تومانی در این حوزه دارد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با وجود سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در این حوزه اما بازار مسکن از وضعیت اقتصاد کلان تاثیر می‌پذیرد.

اسلامی درباره مذاکرات با وزارت میراث برای تعیین تکلیف ملک‌های فرسوده در مجاورت املاک تاریخی گفت: از هماهنگی‌های صورت گرفته تا مالکان در بافت فرسوده بتوانند ملکی از بافت تاریخی فاصله استاندارد را دارد، نوسازی کنند. در حال مذاکره هستیم تا وزارت میراث اجازه دهد مردم ساخت و سازهای متناسب با بافت را انجام دهند تا هم آن بافت تاریخی حفظ شود و هم برای ساکنان آن محله ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به همکاری با اقلیم کردستان برای صادرات خدمات مهندسی گفت: به دنبال این هستیم که با رعایت استانداردها در این زمینه همکاری مناسبی با کشورهای خارجی از جمله اقلیم کردستان داشته باشیم تا هم آنها بتوانند از ظرفیت‌های خدمات مهندسی ایران استفاده کنند و هم مهندسان ما از آن بازار بهره ببرند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به رکود در بخش ساخت و ساز ایران چقدر از کارگران ساختمانی به اقلیم کردستان برای ورود به بازار کار آن منطقه مهاجرت کرده‌اند، گفت: خبرنگاران باید در این زمینه تحقیق کنند.

اسلامی همچنین درباره ساخت واحدهای ۲۰ تا ۳۰ متری در تهران تاکید کرد: هرگز سیاست دولت تدبیر و امید ساخت چنین واحدهایی نبوده است و ما این پروژه‌ها را در دستور کار نداریم.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=115
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما