۱۳۹۹-۰۸-۲۷ - ۹:۱۶

مشکلات اقتصادی کشور ناشی از کسری بودجه است

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر ما مشکلاتمان را در داخل حل نکنیم ممکن است نتایج انتخابات آمریکا در کوتاه مدت اثراتی روی بازارهای مختلف بگذارد ولی یقینا مجدد به وضعیت قبلی باز می گردد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مسعود خوانساری در هفدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به بحث بودجه سالانه کشور گفت: در این ایام دولت موظف که بودجه سالانه را به مجلس ارائه کند لذا خواهش ما از دولت این است که امسال حداقل با توجه به مشکلاتی که در سال های گذشته در این رابطه داشته ایم بودجه متوازنی ارائه دهد و درآمد و هزینه حتما در آن دیده شد زیرا ام الامصائبی که اقتصاد کشور ما با آن روبرو است بحث بودجه است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بحث بودجه هر سال با کسری مواجه است اظهار داشت: این کسری باعث می شود که اقتصاد کشور تورم های بالایی داشته باشد و بطور متوسط در ۴۰ سال گذشته تورم ۲۰ تا ۲۲ درصدی را هر سال داشته ایم و همین مسائل باعث کاهش ارز پول و فشار بر معیشت مردم بخصوص طبقات محرم شده است و در نتیجه قدرت خرید این اقشار سال به سال بر اثر تورم کمتر شده و حجم نقدینگی نیز سال به سال اضافه شده است.

وی افزود: در مجموع مشکلات اقتصادی که گریبانگر اقتصاد کشور است ناشی از کسری بودجه است که هر سال با آن مواجه هستیم بنابراین انتظار داریم از آنجا که بحث نفت نیز در بودجه کم اثرتر بوده است ، امسال دولت بتواند بودجه ای را تنظیم کند که حداقل کسری در آن وجود داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات آمریکا اظهار داشت: خوشبختانه در این انتخاب ترامپ رای نیاورد و یقینا رفتن وی هم در آمریکا و هم در سایر کشورها موثر خواهد بود و رفتن وی در ایران نیز یقینا بی‌اثر نیست و در بازارها ما اثرخواهد داشت ولی باید قبول کنیم که این اثر کوتاه مدت است، بنابراین اگر ما مشکلاتمان را در داخل حل نکنیم ممکن است در کوتاه مدت اثراتی روی بازارهای مختلف بگذارد ولی یقینا مجدد به وضعیت قبلی باز می گردد.

خوانساری اظهار داشت: آنچه که مسلم است ما مشکلات ساختاری اقتصادی داریم و قطعا باید یک روزی به آن بپردازیم و شاید امروز با توجه به اتفاقی که در آمریکا افتاده بهترین فرصت استفاده هست هم در رابطه با بهبود روابطمان با سایر کشور و هم اینک بتوانیم در داخل اصلاحاتی را انجام دهیم.

خوانساری اظهار داشت:  البته نگرانی وجود دارد که شاید با مستقر شدن رئیس جمهور جدید آمریکا بازارهای ما مقداری کاهشی شود بخصوص در مورد قیمت ارز و باید مواظب باشیم که جوگیر نشویم که این موضوع ادامه دار خواهد بود و براساس آن برنامه ریزی کنیم و همان اتفاقی که برای ارز ۴۲۰۰ تومانی افتاد این بار تکرار نشود و اگر نسنجیده برخوردد کنیم یقینا هم صادرات و هم تولید ما دچار خسران خواهد شد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=11395
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما