۱۳۹۹-۰۸-۱۰ - ۸:۱۸

امسال کدام کالا بیشتر قاچاق شد؟

رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت در پاسخ به این سوال که امسال کدام کالا بیشتر قاچاق شد، گفت: بر خلاف تصور عموم مردم، کالاهای قاچاق بهداشتی، دارویی و غذایی نیستند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سرهنگ علی ولی پور گودرزی گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند با گرانی‌های موجود و شیوع ویروس کرونا، بیشتر اقلام قاچاق، دارو یا مواد غذایی هستند، درصورتی که اینطور نیت.

وی افزود:در سال جاری میزان قاچاق اقلامی مانند  پارچه، پوشاک، کالای دخانی و لوازم خانگی بیشتر از سایر کالا‌های قاچاق بود.

این مقام انتظامی با اشاره ارزش مالی اقلام کشف شده ادامه داد: تنها در سال جاری، ارزش تقریبی این اقلام کشف شده،   بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت با اشاره به احتکار اقلام بهداشتی گفت: احتکار اقلامی مانند ماسک، دستکش و  مواد ضدعفونی وجود دارد، اما میزان آن‌ها بسیار کم شده است.

سرهنگ، ولی پور درباره سرنوشت اقلام بهداشتی کشف شده توسط پلیس، در این شرایط اقتصادی اظهار کرد: کیفیت اقلام بهداشتی کشف شده، توسط تیم‌های کارشناسی و پزشکی وزارت بهداشت بررسی می‌شود. اگر این اقلام کیفیت مناسب و استانداری داشته باشند، در اختیار مردم قرار می‌گیرند در غیراینصورت از چرخه مصرف خارج و معدوم می‌شوند.

وی از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده احتکار هر کالایی، پلیس امنیت اقتصادی را در جریان قرار داده تا پس از بررسی و با حکم قضایی، اقدام مناسب در سریع‌ترین زمان انجام شود.

 

منبع: میزان

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=10688
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما