۱۳۹۹-۰۸-۰۶ - ۸:۱۷

صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری گوجه و هندوانه به عراق

میله‌های فولادی با ثبت آمار ۷۲ میلیون دلار اصلی‌ترین صادرات ایران به عراق را شامل می‌شود و پس از آن گوجه فرنگی با ۶۳ و هندوانه با ۵۴ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار گرفته‌اند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد که با وجود کاهش آمار کلی تجارت تحت تأثیر کرونا، عراق همچنان به عنوان دومین مقصد صادراتی ایران باقی مانده است و در پنج ماهه ابتدایی امسال فقط د ۱۰۰ میلیون دلار گوجه و هندوانه به این کشور صادر شده است. برهمین اساس کولرهای آبی، کاشی، پنیر، بیسکوئیت و شیرینی نیز دیگر صادرات اصلی ایران به عراق را تشکیل داده‌اند.

اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده است، عراق در طول این مدت حدوداً یک میلیارد و ۸۳۴ میلیون دلار واردات از ایران داشته و در طول این مدت حدود ۳۲ میلیون دلار نیز واردات ایران از عراق بوده است. به این ترتیب تراز تجاری ایران در تعامل با عراق، مثبت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است.

مقایسه آمارها در پنج ماهه ابتدایی امسال با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که ایران در سال ۹۸، ۳.۹ میلیارد دلار صادرات به عراق داشته و به این ترتیب کاهش حدود دو میلیارد دلاری در این بازار به ثبت رسیده است.

در این مدت آلومینیوم، لاستیک و چرخ، تایر، خود تراش و کاغذ یا مقوا اصلی‌ترین کالاهایی بوده که از عراق به ایران وارد شده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=10557
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما