۱۳۹۹-۰۷-۳۰ - ۱۰:۴۵

فراخوان عمومی وزارت صنعت برای شناسایی موانع کسب‌وکار

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شناسایی گلوگاه‌ها و موانع پیش روی کسب‌وکارها از مهمترین ماموریت‌هایی است که در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته و در این راستا، فعالان اقتصادی می‌توانند برای اعلام نظر درخصوص موانع به سامانه بهین‌یاب مراجعه کنند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛«احمد تشکینی» در کارگروه پایش فضای کسب‌وکار وزارتخانه افزود: بخشی از گلوگاه‌ها و موانع پیش رو مرتبط با وزارتخانه است که در این زمینه وزیر ضمن تاکید بر احصای کامل آنها برای بررسی و رفع موارد دستور ویژه صادر کرده است.

وی ادامه‌داد: بخش دیگری از گلوگاه‌ها که در خارج از وزارتخانه است، دسته‌بندی شده تا با استفاده از ظرفیت‌هایی چون قرارگاه رفع موانع تولید، بررسی و رفع شوند.

تشکینی خاطرنشان‌کرد: برای تعیین اولویت‌های گلوگاه‌های کسب‌وکار جلساتی با صاحب‌نظران و فعالان حوزه تولید و بازرگانی کشور برگزار شده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت اضافه‌کرد: پس از همفکری با اتاق بازرگانی، خانه صنعت و دیگر انجمن‌ها و تشکل‌ها، فهرستی از موانع داخلی و بیرونی بخش تولید و تجارت کشور تهیه شده است.

وی گفت: در همین راستا در درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت (سامانه بهین‌یاب)، بخشی برای نظرخواهی از عموم تولیدکنندگان و تجار ایجاد شده تا نظرات آنان نیز از این طریق اخذ شود.

فعالان اقتصادی می‌توانند برای اعلام‌نظر درخصوص موانع کسب‌وکار به آدرس https://behinyab.ir/?req=questionnaire  مراجعه و موارد مدنظر خود را مطرح کنند.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب دوم شهریور ماه امسال در ارتباط تصویری با اعضای هیات دولت فرمودند: «برای شناسایی و برطرف کردن موانع تولید کارگروهی از سوی روسای سه قوه تشکیل شده و به صورت شبانه‌روزی کار کند، زیرا تولید در بخش اقتصاد از همه چیز مهمتر است.»

در همین پیوند «بابک دین‌پرست»‌ قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، از راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری، طی روزهای آینده در تهران و استان‌های سراسر کشور خبر داد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=10399
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما