۱۴۰۲-۰۳-۲۰ - ۹:۴۸

فشار آب تهران کم می‌شود

افت فشار آب مشترکان خانگی در سطح شهر تهران جدی‌تر می‌شود و حتی احتمال قطع موقت جریان آب هم وجود دارد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛روز گذشته برخی شهروندان تهرانی با کاهش فشار آب و حتی قطع آن در طبقات بالا در نقاطی از پایتخت مواجه شدند. پشت صحنه داستان این است که آمارها نشان می‌دهد حجم ذخیره آب سدهای تامین‌کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر ۵۸۱میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته، حدود ۵۱میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است.

وزارت نیرو می‌گوید: میزان ورودی آب سدهای پنج‌گانه استان تهران، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حدود ۷۹۹میلیون مترمکعب است که نسبت به پارسال ۹درصد کاهش یافته است. وزارت نیرو اعلام کرد: همراهی مردم در مدیریت مصرف و صرفه‌جویی ضروری است تا ‌کم‌آبی فعلی پشت سر گذاشته شده و کمترین چالش در حوزه تامین آب شرب پایدار به‌ویژه در روزهای پیش رو و پیک مصرف آب را شاهد باشیم.

این گزارش می‌افزاید: حجم آب سد امیرکبیر تاکنون حدود ۱۴۸میلیون مترمکعب اعلام شده، درحالی‌که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰میلیون مترمکعب بوده است. حجم آب سد طالقان نیز از ۲۵۲میلیون مترمکعب سال گذشته به ۲۳۵میلیون مترمکعب و حجم آب سد لتیان نیز از ۶۲میلیون مترمکعب سال گذشته، به ۶۴میلیون مترمکعب رسیده است.

حجم ذخیره آب سد لار در ۱۶خردادماه سال گذشته، ۱۲۱میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۷۷میلیون مترمکعبی امسال، ۴۴میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.‌حجم آب سد ماملو نیز از ۶۶میلیون مترمکعب روز مشابه سال گذشته، در حال حاضر به ۵۷میلیون مترمکعب رسیده است.‌

منبع: روزنامه همشهری

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=55059
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما