۱۴۰۲-۰۳-۲۰ - ۱۲:۳۸

رشد صادرات زعفران

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه برخی از صادرکنندگان غیر حرفه‌ای و غیرمتخصص وارد عرصه صادرات زعفران شده‌اند، گفت: این صادرکنندگان باعث اشباع بازارهای هدف صادراتی می‌شوند که باید اجازه داد صادرکننده تخصصی صادرات را انجام‌ دهد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛علی حسینی با بیان اینکه صادرات زعفران در ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد خوبی داشته است، گفت: اگر این میزان صادرات در ماه‌های آینده نیز تداوم داشته باشد اتفاق بسیار خوبی خواهد بود و به نفع کشاورزان و در نهایت اقتصاد کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: عوامل متعددی در رشد صادرات دخیل است. اول اینکه منبع تامین ارز برای برخی از وارد کننده‌ها شده است. مثلا واردکننده‌ای می‌خواهد قطعه‌ای وارد کند اول مقداری زعفران صادر می‌کند و از محل ارز حاصل از صادرات اقدام به واردات کالای مورد نظر خود می‌کند. در این بین حتی ممکن است صادرکنندگان زعفران هم وارد عرصه کار نشوند، ولی برای تامین ارز مورد نیاز اقدام به این کار می‌کنند.

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران اضافه کرد: اینکه برخی از صادرکنندگان غیرحرفه‌ای وارد عرصه صادرات زعفران شوند به نوعی بازارهای هدف اشباع می‌شوند. اگر چه باعث تقویت بخش کشاورزی می‌شود، ولی فرآیند صادرات تغییر می‌کند.

وی گفت: باید اجازه داد صادرکننده تخصصی صادرات را انجام‌ دهد و سپس واردکننده را با آن هماهنگ کرد تا بتوانند با تبادل با یکدیگر واردات و صادرات را به خوبی انجام دهند.

به گفته این فعال بخش خصوصی پیدا شدن بازارهای جدید صادراتی هم در افزایش صادرات موثر است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=55074
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما