۱۴۰۲-۰۳-۱۷ - ۱۱:۲۳

محرومیت ۶۷۵ میلیون نفر از دسترسی به برق

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش جدیدی اعلام کرد در مجموع، ۶۷۵ میلیون نفر در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ از دسترسی به برق محروم بودند.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛در گزارش جدیدی که توسط آژانس بین‌المللی انرژی، آژانس بین‌المللی انرژی تجدیدپذیر، بخش آمار سازمان ملل متحد، بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی منتشر شده، آمده است: اکثر ۶۷۵ میلیون نفری که به برق دسترسی ندارند، در جنوب صحرای آفریقا زندگی می‌کنند.

طبق یافته‌های این گزارش، رقم مذکور تقریبا نصف رقم سال ۲۰۱۰ است که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان بدون برق بودند. نویسندگان گزارش اظهار کردند که تقریبا ۸۰ درصد از افرادی که به برق دسترسی نداشتند، در سال ۲۰۱۰ در جنوب صحرای آفریقا بودند که درصد مشابه سال ۲۰۲۱ است.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، در بیانیه‌ای اظهار کرد: در حالی که گذار به سوی انرژی پاک، سریع‌تر از آنچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند در حال رشد است، هنوز اقدامات زیادی باید انجام شود تا دسترسی پایدار، ایمن و مقرون‌ به‌ صرفه به خدمات انرژی پیشرفته برای میلیاردها نفری که بدون آن زندگی می‌کنند، فراهم شود.

این گزارش مشکل مهم دیگری را عیان کرد؛ بودجه عمومی حمایت از انرژی پاک در کشورهای فقیرتر مانند کشورهای جنوب صحرای آفریقا، رو به کاهش است. در همین حال، سطح بدهی رو به رشد و افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی، فراهم کردن برق مقرون‌ به‌ صرفه برای این مناطق را چالش‌ برانگیزتر می‌کند.

طبق این گزارش، ۱.۹ میلیارد نفر تا سال ۲۰۳۰ همچنان به روش‌های آشپزی پاک دسترسی نخواهند داشت و ۶۶۰ میلیون نفر از دسترسی به برق محروم می‌مانند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد: فناوری‌های آشپزی پاک در خانه‌ها و برق قابل اعتماد در مراکز مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند نقش مهمی در حفاظت از سلامت آسیب‌پذیرترین اقشار جمعیت ما ایفا کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، گروه بانک استاندارد که بزرگترین وام دهنده آفریقا از نظر دارایی است، ماه گذشته اعلام کرد: اگر قرار باشد تجدیدپذیرها بخشی از راه‌کار برق باشند، ظرف یک دهه آینده، برای گسترش توسعه انرژی سبز و استخراج فلزات مهم در گذار انرژی مانند کبالت، مس و لیتیوم، به ۷۰۰ میلیارد دلار تامین مالی نیاز است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=54965
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما