۱۴۰۲-۰۳-۱۰ - ۸:۴۳

واردات ترکیه از ایران به ۸۲۱ میلیون دلار رسید

اداره آمار ترکیه اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی به یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون دلار رسیده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی افت ۲۰ درصدی داشته است.

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون دلار اعلام شده است. این رقم در چهار ماهه نخست سال قبل ۲ میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار بوده است.

کاهش بیش از ۴۰ درصدی قیمت گاز مهم‌ترین علت افت ارزش تجارت ایران و ترکیه در چهار ماهه نخست ۲۰۲۳ بوده است.

بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ با کاهش ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۰۴ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل ۹۴۲ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات ترکیه از ایران در چهار ماهه نخست ۲۰۲۳ نیز کاهش ۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل ۱ میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۸۲۱ میلیون دلار کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش کل صادرات ترکیه در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۸۰ میلیارد دلار و واردات این کشور ۱۲۴ میلیارد دلار بوده است. آلمان بزرگ‌ترین صادرکننده به ترکیه و روسیه بزرگ‌ترین منبع واردات این کشور اعلام شده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=54736
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما