۱۴۰۲-۰۱-۲۲ - ۹:۰۲

مطالبات ایران از عراق طی ۳ تا ۵ ماه دریافت می‌شود

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه برای دریافت مطالبات خود از بانک مرکزی عراق راهکارهای متعددی پیدا کردیم گفت: مطالبات ایران از عراق به طور تدریجی و ظرف سه تا پنج ماه دریافت می‌شود.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛یحیی آل اسحاق وزیر اسبق بازرگانی و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق درباره راهکارهای کاهش وابستگی اقتصاد ایران به دلار گفت: بخشی از مبادلات ایران با کشور عراق در حوزه کالایی و بخشی هم در حوزه خدمات فنی و مهندسی و صادرات مربوط به انرژی برق و گاز است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از ارتباط تجاری ایران و عراق توسط بخش خصوصی انجام می‌شود افزود: هر آنچه که ما در ایران تولید می‌کنیم در عراق بازار دارد و حتی خدمات و پروژه‌های عمرانی کشورمان هم در این کشور طرفدار و متقاضیانی دارد.

وزیر اسبق بازرگانی خاطرنشان کرد: پایه پولی رایج در روابط تجاری ایران و عراق دلار و یورو است یعنی کشور عراق به دلیل اینکه عمده درآمدش از فروش نفت است و نفت را با دلار می‌فروشد به ما دلار پرداخت می‌کند اما از طرفی آمریکا هم برای بانک مرکزی عراق محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند و به همین دلیل ما برای دریافت دلار از عراق با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه مطالبات ایران از عراق به طور تدریجی و ظرف سه تا پنج ماه دریافت می‌شود گفت: ما برای دریافت مطالبات خود از بانک مرکزی عراق راهکارهای متعددی پیدا کردیم و برای مثال مقدار زیادی از مطالبات با روش واسطه گری وصول شده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=51996
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما