۱۴۰۱-۱۱-۱۷ - ۹:۳۷

کشف ۳۵۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان گفت: با اقدام به موقع مرزبانان و طی ۲ عملیات منسجم در میناب و بندرعباس، یک فروندشناور توقیف و ۳۵۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ سردار بهادر اسماعیلی افزود: ارزش محموله کشف شده از ۹ مشک ماری به جا مانده از قاچاقچیان ۸۵ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش مرزبانان برای دستگیری متهمان متواری ادامه دارد.

فرمانده مرزبانی استان تاکید کرد: با توجه به اثرات مخرب قاچاق سوخت، مبارزه با این موضوع از اولویت های مهم و اصلی پایگاه های مرزبانی در سراسر هرمزگان است.

۲۲ شهریورماه امسال نیز رییس کل دادگستری هرمزگان برای نخستین بار جزییاتی از قاچاق سوخت، درآمد قاچاقچیان در رده‌های مختلف و گردش مالی روزانه ۵۰۰ میلیارد ریالی آن در این استان را بازگو کرد.

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: شاید تا پنج سال قبل، ایجاد اشتغال می‌توانست جلوی روی آوردن افراد بیکار به قاچاق سوخت را بگیرد اما اکنون این افراد چنان درآمدهایی دارند که آن را با شهردار شدن و مدیرعاملی شرکت‌های نفتی و پالایشگاه‌ها هم عوض نمی‌کنند.

این مقام قضایی توضیح داد: یک قاچاقچی که با نیسان گازوییل جابه جا می کند در هر سرویس بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال درآمد دارد که در هر روز فقط با ۲سرویس قاچاق ،حدود ۵۰۰ میلیون ریال دارد که چند برابر حقوق ماهانه یک مدیر عالی رتبه است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=49376
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما