۱۴۰۱-۱۱-۱۷ - ۱۴:۴۴

کاهش ۲۰۰۰ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۲۳۱۹ واحد همراه شد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند کاهشی قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با از دست دادن ۲۳۱۹ واحد به رقم یک‌میلیون و ۵۳۷ هزار و ۸۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش ۳۹۱۶ واحد به رقم ۴۷۶ هزار و ۲۵۱ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۶۵۷ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۵۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی نسبت به روز قبل ۱۵ صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۸۲ صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور بدون تغییر ماند و شاخص بازار اول بورس ۱۲ صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار دوم بورس ناشی از معاملات بلوکی ۴۶ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای ملی‌مس، فولاد مبارکه، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان و بانک تجارت به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه و پتروشیمی پردیس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۱۱۷ واحد کاهش به رقم ۱۹ هزار و ۹۲۰ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۸۹ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۸ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۵۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۳۳ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز در قالب عملیات بازار باز بیش از ۲.۶ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۷۷ فقره معامله و به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد، وگرنه معاملات سهام به میزان ۳.۴ میلیارد برگه در قالب ۲۲۳ هزار معامله و به ارزش ۱۶۴۴ میلیارد تومان داد و ستد شد و اوراق مالی اسلامی به میزان ۱۱.۳ میلیون ورقه در قالب ۲۷۰۴ نوبت معامله و به ارزش ۷۹۳ میلیارد تومان داد و ستد شد.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، مدریت انرژی امیدتابان هور، پخش البرز، بهمن دیزل و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

  با توجه به سیاست دولت مبنی بر کنترل نقدینگی و جمع‌آوری نقدینگی سرگردان در قالب فروش سکه و اموال مازاد دولت و همچنین انتشار اوراق، یکی از بهترین زمینه‌ها برای جمع‌آوری نقدینگی از طریق بازار سرمایه است و دولت باید از این بازار حمایت کند، چون سرمایه‌ها در بازار بورس شفاف شده و دولت می‌تواند مالیات واقعی از فعالان بازار سرمایه دریافت کند و آثار تورمی در این بازار نسبت به سایر بازارها کمتر است، بنابراین باید سهم بازار سرمایه از تأمین مالی و مدیریت نقدینگی در جامعه افزایش یابد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=49393
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما