۱۴۰۱-۱۱-۰۵ - ۱۴:۵۴

تولید برنج ۲۰ درصد افزایش یافت

مشاور نظام صنفی کشاورزی گفت: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی تولید برنج نسبت به سال قبل، نیاز کسری کشور کمتر از ۵۰۰ هزارتن است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛محمد جواد خاکزاد گفت: امسال به رغم شرایط مساعد تولید، دولت در فصل برداشت رفع ممنوعیت واردات برنج را حذف کرد که این موضوع موجب شد تا دلالان محصول را با قیمت‌های نازلی از کشاورزان خریداری کنند.

به گفته او، سال قبل قیمت هرکیلو برنج حدود ۳ برابر افزایش یافت، اما امسال  در کارخانجات به سبب انباشت محصول ۳۰ درصد کاهش یافت. حال اینکه در بازار با چه نرخ‌هایی فروخته می‌شود، به تولیدکننده ارتباطی ندارد.

خاکزاد قیمت هرکیلو برنج طارم در کارخانه‌های شمال را ۷۰ تا ۷۵ هزارتومان و شیرودی ۳۸ تا ۴۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون قیمت هرکیلو برنج طارم در بازار کمتر از ۱۲۰ هزارتومان نیست که به نظر می‌رسد دولت از قیمت گذاری دستوری باید دست بردارد و امر تنظیم بازار را به بخش خصوصی واگذار کند چرا که در تمامی کشور‌ها قیمت محصولات کشاورزی تابع مکانیزم عرضه و تقاضاست.

مشاور نظام صنفی کشاورزی از افزایش ۲۰ درصدی تولید برنج نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: امسال میزان کسری کشور به واردات کمتر از ۵۰۰ هزارتن است که متاسفانه رفع ممنوعیت واردات در فصل برداشت، ضربه جدی به تولید وارد کرد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=48812
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما