۱۴۰۱-۰۹-۱۳ - ۱۲:۵۳

احکام مالیاتی حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی

احکام مالیاتی آیین‌نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال از سوی سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛آیین‌نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال که چندی پیش و با هدف حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای مجازی کشور و توسعه اقتصاد دیجیتال به تصویب رسیده است، دارای ۱۴ ماده قانونی و ۳۰ حمایت دولتی است که کسب‌وکارهای اینترنتی را موردتوجه قرار می‌دهد.

در این آیین‌نامه حمایتی، برای برخی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی نقش‌هایی در نظر گرفته‌شده است که با توجه به حیطه وظایف و اختیاراتی که دارند، بتوانند به رونق کسب‌وکارهای اینترنتی کمک کنند. به همین منظور، سازمان امور مالیاتی کشور، احکام مالیاتی آیین‌نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال را ابلاغ کرد.

سازمان امور مالیاتی کشور موظف است برای کلیه کسب‌وکارهایی که پیش‌ازاین سابقه مالیاتی نداشته‌اند و باید فعالیت خود را به پلتفرم‌های مشمول انتقال دهند، مشوق‌هایی را اعمال کند که عبارت‌اند از:
– از تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک بابت درآمد حاصله از فروش کالا یا ارائه خدمت در سکوهای مشمول داخلی تا میزان مقرر در ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن یعنی۳۰ برابر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد معاف هستند.
– برای کسب‌وکارهای مشمول، حداقل نرخ مالیات مقطوع به‌صورت پلکانی با رویکرد کمک به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور تعیین شود. بخشنامه مربوط به این بند توسط سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات و اقتصاد تهیه و ابلاغ می‌شود. کلیه مشمولین این بند از هرگونه جریمه ناشی از عدم تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک مربوط در مهروموم‌های آتی معاف خواهند شد.
– کلیه هزینه‌های ایجاد و توسعه پلتفرم‌ها و کسب‌وکارها در سکوهای داخلی جزو هزینه‌های قابل‌قبول مالیاتی تا سقف مقرر محسوب شود. سقف هزینه‌های قابل‌قبول به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال خواهد رسید.
طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناور ی اطلاعات، در پی تصویب آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال، ضوابط و شرایط مشمولان برخورداری از این حمایت‌ها توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام و به‌زودی پلتفرم‌های مشمول این طرح اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=45799
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما