۱۴۰۱-۰۹-۱۳ - ۱۵:۳۲

قاچاق دام باعث گرانی گوشت قرمز شده است

در حالی که دشواری‌های تولید دام عشایر به دلیل خشکسالی ها، مشکلات تامین نهاده و خشکی مراتع به شدت افزایش یافته است، فعالان اقتصادی از خروج غیر قانونی دام‌ها به خارج از کشور خبر می‌دهند.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، قاچاق دام از برخی از نقاط غرب کشور را عامل افزایش نسبی قیمت در بازار خواند و گفت: هم اکنون قاچاق دام از کردستان به عراق در حال انجام است و همین امر در کنار صادرات قانونی، منجر به نوسانات قیمت در بازار شده است.

به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، در حال حاضر صادرات دام به دبی، کویت و قطر و قاچاق دام نیز از پیرانشهر به عراق انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم دام حدود ۹۰ هزار تومان است، تصریح کرد: خروج دام از کشور و همچنین، مشکلات تردد ناشی از بارندگی‌های اخیر، باعث افزایش ۱۰ تا ۱۲ هزار تومانی قیمت هر کیلوگرم گوشت نسبت به هفته قبل شده است.

ملکی تصریح کرد: اگر مسئولان جلوی قاچاق و صادرات دام را نگیرند، التهابات قیمت در بازار استمرار خواهد داشت.

ملکی تمایل دامداران به بالا رفتن قیمت و خودداری از عرضه دام به بازار را از دیگر دلایل افزایش قیمت عنوان کرد و گفت: هم اکنون چوبداران، دامی برای خرید و عرضه به بازار پیدا نمی‌کنند، چرا که دامداران بدنبال افزایش مجدد قیمت هستند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=45811
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما