۱۴۰۱-۰۹-۱۳ - ۱۱:۵۰

انتقاد انبوه‌سازان از گرانی مصالح ساختمانی

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان از گرانی مصالح ساختمانی در کشور انتقاد کرد و گفت: مصالح ساختمانی در یک سال گذشته ۲ ترصد گران شده‌اند.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛فرشید پورحاجت با انتقاد از گرانی مصالح ساختمانی در کشور اظهار کرد: سیاست‌های خانه‌دار شدن مردم در این دولت یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی بوده و است اما در واقعیت هیچ سنخیتی میان برنامه‌ها و صحبت‌های مطرح شده از سوی دولت و شرایط موجود برای خانه‌دار شدن مردم ندارد.

وی افزود: اگر بخواهیم هیچ قضاوتی در خصوص عملکرد مدیران و مسئولان حوزه مسکن نداشته باشیم تنها می‌توان با مطرح کردن بحث افزایش قیمت مصالح ساختمانی به این مهم پی برد که تحقق رویای خانه‌دار شدن مردم خیلی دور از ذهن است و به این راحتی ممکن نخواهد شد.

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: متاسفانه شاهد هستیم که روند قیمت انواع ملزومات مصالح ساختمانی اعم از زیرسازی و اسکلت‌بندی، رو بنا و تجهیزات و ادوات تکمیل ساختمان روزانه در حال افزایش است و این مساله قطعا به روند ساخت و ساز آسیب خواهد زد.

پورحاجت با بیان اینکه دولت حتی اگر برای ساخت تعداد مشخصی واحد مسکونی اعتبار و یا ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته باشد با این روند افزایش قیمت مصالح قطعا برنامه‌اش محقق نخواهد شد، عنوان کرد: قیمت سیمان، میلگرد، تیرآهن و سایر مصالح ساختمانی طی یک سال گذشته بین ۲ تا ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که بخش عمده‌ای از این محصولات تولیدات داخل کشور هستند و همچنین شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی و نیمه دولتی هستند که این افزایش قیمت‌ها را اعمال کرده‌اند.

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: با این روند افزایش قیمت‌ها در بخش مصالح ساختمانی و به تبع آن افزایش هزینه‌های ساخت، به نظر نمی‌رسد برنامه‌های در نظر گرفته شده در بحث تولید مسکن در کشور محقق شود و یا اگر هم محقق شود قطعا به صورت کامل نخواهد بود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=45793
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما