۱۴۰۱-۰۸-۰۹ - ۱۰:۲۰

نفت برنت کاهشی شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش به ۹۵ دلار و ۲۷ سنت رسید.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛نگرانی در مورد کاهش تقاضا در چین به‌دنبال تشدید محدودیت‌های کرونایی، نشانه‌های کاهش تقاضا در بزرگ‌ترین میدان نفتی آمریکا را به‌عنوان خبری خوش برای قیمت نفت خنثی کرد و باعث کاهش قیمت نفت در روز دوشنبه شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش به ۹۵ دلار و ۲۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۵ سنت معادل ۰.۵۱ درصد کاهش ۸۷ دلار و ۴۵ سنت معامله می‌شود.

گسترده شدن محدودیت‌های کرونایی در چین نگرانی در مورد تقاضا در بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا را افزایش داده‌است. افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور باعث تشدید سیاست کرونای صفر پکن شده و امید نسبت‌به افزایش تقاضا را از بین برده‌است.

از طرف دیگر، نشانه‌های کند شدن روند رشد تولید در حوزه پرمین آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه تولید نفت شیل این کشور، تا حدی از قیمت نفت آمریکا حمایت کرده‌است.

صادرات نفت آمریکا در هفته گذشته رکورد زد و قیمت نفت این کشور را ۳.۴ درصد افزایش داد. قیمت نفت خام برنت هم ۲.۴ درصد افزایش هفتگی داشت که دومین هفته پیاپی افزایش قیمت آن را نشان می‌داد.

انتظار می‌رود سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همچنان پیش‌بینی خود از افزایش تقاضا برای نفت طی دهه آینده را در گزارشی که امروز منتشر می‌شود حفظ کند. این پیش‌بینی علی‌رغم افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و خودروهای برقی صورت‌گرفته است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=43768
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما