۱۴۰۱-۰۷-۰۸ - ۹:۱۴

چند درصد متقاضیان تسهیلات تولیدی دریافت کردند؟

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در پنج ماهه امسال ۲۰.۶ درصد متقاضیان تسهیلات رونق تولید و ۱۰ درصد متقاضیان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال دریافت کردند.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛بر اساس این آمار در پنج ماهه امسال بیش از ۷۳۰۰ میلیارد تومان در قالب ۱۲۰۶ فقره تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی و بیش از ۶۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در قالب ۷۵۵ فقره به استان‌های مختلف پرداخت شده است.

 در این مدت ۵۸۴۰ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات رونق تولید انجام شده که ۱۹۷۳ مورد برای دریافت بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت ۱۲۰۶ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۷۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.  یعنی حدود ۲۰.۶ درصد از کل ثبت نام کنندگان در پنج ماهه امسال موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

همچنین در پنج ماهه امسال ۷۵۴۱ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال انجام شده که ۱۸۹۴ مورد برای دریافت تسهیلات بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به بانک معرفی شده‌اند. در نهایت ۷۵۵ مورد پرداخت تسهیلات به ارزش ۶۸۰۰ میلیارد تومان صورت گرفته است. یعنی حدود ۱۰ درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

لازم به یادآوری است که تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با بهره ۱۴ درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

بر اساس تفاهم‌نامه ای که اخیرا بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، درباره نحوه تامین مالی تولید در سال ۱۴۰۱ منعقد شده، پرداخت ۹۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۲۳۴ هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت به بخش صنعت و معدن از سوی بانک‌ها در سال جاری هدف‌گذاری شده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=41855
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما