۱۴۰۱-۰۶-۳۰ - ۵:۲۲

صادرات کشور ۲۱.۳ درصد افزایش یافت

بانک مرکزی گزارش تحولات اقتصاد کلان کشور را تا پایان مرداد منتشر کرد که بر اساس آن طی پنج‌ماهه نخست سال ارزش صادرات ۲۱.۳ درصد افزایش داشته است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛بانک مرکزی در گزارش تحولات اقتصاد کلان اعلام کرد تورم‌های نقطه به نقطه و دوازده‌ماهه شاخص کل بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در مرداد ماه سال جاری  به‌ترتیب معادل ۴۵.۸ و ۴۰.۱ درصد بوده است که نسبت به تیر ماه سال جاری به ترتیب معادل ۰.۶ و ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

همچنین، تورم ماهانه شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی به تفکیک گروه‌های اختصاصی “کالا” و “خدمت” در مردادماه نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است.

شاخص بهای خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها (با ضریب اهمیت ۲۵.۵ درصد) با ۴.۲ واحد درصد کاهش نسبت به تیر و ثبت تورم ماهانه ۰.۸ درصدی، سهمی معادل ۰.۳ واحد درصد را از تورم ماهانه شاخص کل (۲.۴ درصد) در مرداد ماه سال جاری به خود اختصاص داده است.

در حوزه تجارت خارجی با توجه به اطلاعات منتشره از سوی گمرک ایران، طی پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ ارزش صادرات گمرکی برابر با ۲۰.۹ میلیارد دلار بود که موید افزایش حدوداً ۲۱.۳ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=41495
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما