۱۴۰۱-۰۵-۲۲ - ۸:۳۱

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۱/۰۵/۲۲

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۴۵ سنت معادل ۱.۴۶ درصد کاهش به ۹۸ دلار و ۱۵ سنت رسید.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛قیمت نفت حدود ۲ درصد در روز جمعه به خاطر خبر موقتی بودن اختلال در عرضه نفت از خلیج مکزیک آمریکا کاهش یافت. این در حالی است که ترس از رکود اقتصاد همچنان دورنمای تقاضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۴۵ سنت معادل ۱.۴۶ درصد کاهش به ۹۸ دلار و ۱۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۲۵ سنت معادل ۲.۳۸ درصد کاهش، ۹۲ دلار و ۹ سنت معامله می‌شود.

اما هر دوی این شاخص‌های نفتی یک افزایش قیمت هفتگی را تجربه می‌کنند. قیمت نفت خام برنت ۳.۴ درصد در این هفته افزایش‌یافته است، درحالی‌که ۱۴ درصد در هفته گذشته به‌خاطر ترس از افزایش تورم و بالا رفتن نرخ بهره و تاثیر آن بر رشد اقتصاد و تقاضای سوخت، کاهش‌یافته بود. نفت آمریکا هم ۳.۵ درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشته‌است.

انتظار می‌رود تولید در ۷ سکوی نفتی در خلیج مکزیک آمریکا به‌دنبال تعویض قطعات آسیب‌دیده خط لوله از سر گرفته شود.

شرکت شل در روز پنجشنبه اعلام کرده بود تولید در سه سکوی نفتی آب‌های عمیق در این منطقه را متوقف کرده‌است. این سه سکوی نفتی روی‌هم‌رفته ۴۱۰ هزار بشکه نفت در روز تولید می‌کنند.

بازار نفت همچنین تحت تأثیر دیدگاه‌های متفاوت اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی در مورد تقاضای نفت است‌ و تحلیلگران عقیده دارند نگرانی اصلی در مورد عرضه نفت است نه‌ تقاضا.

تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی سخت‌تر می‌شود، درحالی‌که آمریکا و سایر کشورهای پیشرفته تا پایان سال جاری به روند آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک خود ادامه می‌دهند.

اوپک در روز پنجشنبه پیش‌بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی را ۲۶۰ هزار بشکه در روز پایین آورد و حالا انتظار دارد تقاضا ۳.۱ میلیون بشکه در روز تا پایان سال افزایش یابد.

در این بین آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تقاضای نفت تا پایان سال جاری میلادی ۲.۱ میلیون بشکه در روز بالا می‌رود چون تمایل به استفاده از نفت برای تولید برق به‌دنبال گران شدن گاز افزایش می‌یابد.

این آژانس همچنین دورنمای عرضه نفت روسیه را ۵۰۰ هزار بشکه در روز در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش داد، اما اعلام کرد اوپک همچنان برای افزایش تولید با مشکل مواجه خواهد بود.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=39155
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما