۱۴۰۱-۰۵-۲۲ - ۱۲:۰۸

رشد ۴۱ دلاری قیمت نفت ایران

اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه جولای ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) به ۱۰۷.۶۳ دلار رسیده و متوسط قیمت نفت ایران در ۷ ماه نخست امسال حدود ۴۱ دلار افزایش داشته است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک در جدیدترین گزارش خود قیمت تمام انواع نفت کشورهای عضو را اعلام کرده که همگی به شدت کاهش داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه جولای ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) با ۸ دلار و ۲۲ کاهش نسبت به ماه پیش از آن به ۱۰۷.۶۳ دلار رسیده است.

نفت ایران در ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۱) ۱۱۵.۸۵ دلار در هر بشکه فروخته شده بود.

متوسط قیمت نفت ایران در ۷ ماه نخست سال ۲۰۲۲ به ازای هر بشکه ۱۰۵.۴۹ دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ افزایش ۴۰.۴۸ دلاری را نشان می‌دهد. متوسط قیمت نفت ایران در ۷ ماه نخست سال ۲۰۲۱ به ازای هر بشکه ۶۵.۰۱ دلار بوده است.

* رشد ۲۹ دلاری متوسط قیمت نفت ایران در سال ۲۰۲۱

نفت ایران در سال ۲۰۲۱ به طور متوسط ۶۹.۸ دلار فروخته شده است. این در حالی است که متوسط نفت ایران در سال ۲۰۲۰ به ازای هر بشکه ۴۰.۷۷ دلار فروخته شده بود و این بدان معناست که متوسط قیمت نفت ایران در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۹ دلار و ۳ سنت افزایش یافته است.

متوسط قیمت نفت ایران در سال ۲۰۱۹ برابر با ۶۱.۸۵ دلار در هر بشکه برآورد شده است.

بر اساس این گزارش، این رقم طی سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ به ترتیب ۶۷.۹۷ دلار و ۴۹.۶۰ دلار به ازای هر بشکه عنوان شده است.

قیمت نفت ایران در ماه فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) نزدیک به ۱۰ دلار کاهش یافته بود. همان زمان که بیشتر جهان پس از چین، درگیر شیوع ویروس کرونا شده بود.

* کاهش قیمت تمامی انواع نفت اوپک

بر اساس گزارش ماهانه اوپک، تمامی انواع نفت کشورهای اوپک در ماه جولای کاهش قیمت داشتند که بیشترین کاهش به نفت صحرای مصر با ۱۲ دلار و ۴۸ سنت تعلق گرفته است.

* کاهش ۹ دلاری سبد نفتی اوپک

متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه جولای با ۹ دلار و ۱۷ سنت کاهش نسبت به ماه قبل از آن به ۱۰۸.۵۵ دلار در هر بشکه رسیده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه ژوئن ۱۱۷.۷۲ دلار در هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال پیش از آن ۲۸.۴۲ دلار افزایش یافته بود.

* کاهش بیش از ۸ دلاری قیمت نفت عربستان

قیمت نفت سبک عربستان نیز با ۸.۲۹ دلار کاهش ۱۰۸.۹۸ دلار در هر بشکه فروخته شد.

متوسط قیمت نفت عربستان در سال ۲۰۲۱ نیز نسبت به سال پیش از آن ۲۸.۷۴ دلار در هر بشکه افزایش یافته بود.

* کاهش قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در این ماه به طور متوسط ۱۱۲.۶۳ دلار به فروش رفته است که ۱۰ دلار و ۹۳ سنت نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته است.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز ۱۴ دلار و ۱۱ سنت نسبت به ماه پیش کاهش را ثبت کرده و ۱۰۰.۲۵ دلار معامله شده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=39176
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما