۱۴۰۱-۰۵-۲۲ - ۱۳:۲۸

رشد ۱۸ هزار و ۶۳۵ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در یک روند رو به رشد امروز با افزایش ۱۸ هزار و ۶۳۵ واحد همراه شد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۱۸ هزار و ۶۳۶ واحد به رقم یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۱۰۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۶۲۸۲ واحد به رقم ۳۹۵ هزار و ۸۸۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار میلیارد تومان بالغ شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۱۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز بودند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱.۲ درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۶ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۱.۵ درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۱.۷ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۷۳ درصد نسبت به روز قبل رشد کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، شستا، ملی مس، بانک ملت،‌ایران‌خودرو، بانک پارسیان و کشتیرانی جمهوری اسلامی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۱۱۳ واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۲۶۴ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و ۶۲ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۴۱ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۳.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۷۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۴۸۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، بهمن دیزل، فولاد غدیر ایرانیان، صبا تأمین، بانک دی و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد پالایش نفت شیراز بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

  این روزها خبرهای خوبی از فضای سیاسی و مذاکرات به گوش می‌رسد، از طرفی منابعی از صندوق توسعه ملی برای صندوق توسعه و تثبیت بازار اختصاص داده شده است که چشم‌انداز خوبی برای حمایت از بازار به شمار می‌رود.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است، اما کسانی که در این بازار تحت تأثیر جو قرار نگیرد و سهام خود را با زیان نفروشند می‌توانند در آینده پاداش‌هایی از قبیل سود سهام، حق‌تقدم و افزایش قیمت سهام دریافت کنند.

در عین حال ریسک و نوسان یعنی سود و زیان جزء ذات بازار سرمایه است و هیچ کس نمی‌تواند از بازار سرمایه فقط سودآوری را انتظار داشته باشد.

یکی از مشکلات بازار از جمله صنعت لاستیک و تایر سازی، به گفته فعالان این صنعت این است که قیمت مواد اولیه آنها شناور است و با رشد ۷۷ درصدی همراه شده اما نرخ محصول یعنی تایر مشمول قیمت گذاری شده و با ۳۰ درصد همراه است که باعث زیان این صنعت شده است.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=39188
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما