۱۴۰۱-۰۵-۲۲ - ۱۵:۳۶

بیشترین کالای قاچاق در تیرماه چه بود؟

اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نشان می‌دهد که بیشترین کالای قاچاق کشف شده در تیرماه امسال، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، سوخت‌ها، روغن‌ها و حامل‌های انرژی، کاغذ و مقوا، انواع وسایل نقلیه و لوازم یدکی و مصرفی بوده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛بر این اساس در تیر ماه امسال ۳۶۶۹ مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سراسر کشور انجام شده است.

در نتیجه این بازرسی‌ها، ۴۹۵ پرونده به ارزش بیش از ۱۸۸ میلیارد تومان تشکیل شده و این پرونده‌های تخلف برای تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارسال شده است.

همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیشترین کالای قاچاق کشف شده در این مدت مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، سوخت‌ها، روغن‌ها و حامل‌های انرژی، کاغذ و مقوا، انواع وسایل نقلیه و لوازم یدکی و مصرفی بوده است.

چگونه شکایت کنیم؟

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع، شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن “آپ” شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=39201
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما