۱۴۰۱-۰۵-۱۹ - ۱۲:۱۹
خاندوزی:

صادرات ۲۲ درصد افزایش یافته است

وزیر اقتصاد گفت: ۱۶ درصد افزایش واردات و ۲۲ درصد افزایش صادرات داشتیم و امیدواریم در مرداد ماه نیز کاهش تورم را شاهد باشیم.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱) هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در سالگرد شروع به کار دولت سیزدهم قرار داریم، این فرصت را برای کارشناسان و منتقدان مغتنم می‌شماریم و از صاحب‌نظران دعوت می‌کنیم و می‌خواهیم که با اعداد و مستندات نظرات خود را اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تورم تیر ماه کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به خرداد ماه داشت و امیدواریم در مرداد ماه نیز این کاهش را شاهد باشیم. اعداد رسمی حکایت از این دارند که مسیرهای بلندمدت اقتصاد تحت کنترل است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ۱۶ درصد افزایش واردات و ۲۲ درصد افزایش صادرات داشتیم، گفت: همه اینها مصادیقی است که نشان می‌دهد روند اقتصادی رو به بهبود است.

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: علی رغم فضاسازی‌هایی که در رسانه‌های عمومی صورت گرفته، تلاش جدی شد تا رسوب کالا در بنادر کاهش یابد.  یک میلیون تن کالا از بنادر ترخیص شد و بخش کوچکی از آن باقی مانده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=39040
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما